فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۳.۸ درصدی تولید خودرو در نیمه نخست سال

نیمی از برنامه صادرات خودرو در سال جاری محقق شد

عصر خودرو- سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو از کاهش ۳.۸ درصدی تولید خودرو و تحقق ۵۰ درصدی صادرات خودرو در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

نیمی از برنامه صادرات خودرو در سال جاری محقق شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، ساسان قربانی که در سی و چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو سخن می گفت، در این خصوص افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری شاهد کاهش 3.8 درصد تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم و شرکتهای خودروسازی در شهریور ماه امسال با حدود 50 درصد افت تولید همراه بوده اند.
    وی از تشکیل کمیته تعیین معیار مصرف سوخت خبر داد و گفت: در حال حاضر این کمیته تشکیل شده و معیارهای آن نیز تعیین شده است.
    قربانی تصریح کرد: براین اساس، معیار مصرف سوخت متناسب با شاخص مصرف اتحادیه اروپا و بر مبنای خروجی کربن از سوی کمیته معیار تدوین شده و پس از بررسی، برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
    وی به ارائه گزارش وضعیت ساماندهی واردات خودرو و قطعات اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور تشکیل کمیته پنج نفره در خصوص تعیین نرخ تعرفه برای خودرو و قطعات را صادر کرد.
    وی با اشاره به برنامه صادرات خودرو، خاطرنشان کرد: مطابق برنامه ریزی انجام شده مقرر بود 26 هزار دستگاه خودرو صادر شود که طی شش ماهه نخست سال جاری با تحقق 50 درصدی، افزون بر 13 هزار دستگاه صادر شده است.
    سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو به ارائه راهکاری کلیدی در شبکه خدمات پس از فروش از سوی مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت : در این راستا راهکارهای رفع نارضایتی مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات صنعتی در قالب اقدامات کلیدی در هفت بند و نحوه و ضمانت اجرای اقدامات در هشت بند آورده شده که پس از بررسی، ابلاغ و اعلام خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو