فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۲۰»

کیفیت هوای کلانشهر مشهد در چهار منطقه در وضعیت هشدار است

عصر خودرو : مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:هم اکنون (ظهرامروز)کیفیت هوا در چهار منطقه کلانهشر مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد.

کیفیت هوای کلانشهر مشهد در چهار منطقه در وضعیت هشدار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، حمید صالحی افزود: بر اساس گزارش ساعت هفت و 30 دقیقه صبح امروز از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد صبح امروز به صورت لحظه ای به 106 پی.اس.آی و فراتر از حد مجاز رسید.
    وی با بیان اینکه این روند به سرعت روند نزولی داشت و کیفیت هوا به وضعیت سالم بازگشت، افزود: در پایش ساعت 12 و 30 دقیقه امروز میانگین شاخص کلی کیفیت هوا در این کلانشهر به 94 پی.اس.آی کاهش پیدا کرده است.
    صالحی بیان کرد: اگرچه همچنان چهار ایستگاه ساختمان ، رسالت، ویلا و تقی آباد به ترتیب دارای بیشترین میزان حجم آلاینده ها هستند.
    مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارشات دریافتی شاخص کلی کیفیت هوا به ترتیب در ایستگاه ساختمان 140، رسالت 111،ویلا 110 و تقی آباد 106 پی.اس.آی و فراتر از حد مجاز می باشد.
    وی با اشاره به افزایش حجم آلاینده ها در هوای مشهد از روز پنجشنبه افزود: در صبح آخرین روز هفته گذشته میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد 116 پی.اس.آی بوده است.
    مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی گفت: شاخص کیفیت هوای امروز مشهد در شرایط ناسالم قرار دارد
    علی حسنی شاخص کیفیت هوای امروز شهر مشهد را 106 (AQI) عنوان کرد.
    وی به شهروندان به ویژه گروه های در معرض آسیب از جمله بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و سالمندان توصیه کرد که از تردد غیر ضروری در هوای آلوده خودداری کنند.
    وی بیان کرد: در روزهایی که غلظت آلاینده ذرات معلق بیش از حد استاندارد باشد، افراد دچار مشکلات حاد تنفسی باید از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.
    به گفته وی، کودکان نیز به دلیل اینکه ساختار دستگاه تنفسی آنان به طور کامل تکامل نیافته، در مواجهه با هوای آلوده به ویژه با غلظت بالای ذرات معلق، دچار مشکل تنفسی می شوند.
    حسنی همچنین گفت: ورزشکاران باید از فعالیت های ورزشی در روزهای آلوده خودداری کنند، چراکه با افزایش حرکت، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز داشته و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه ها، روند اکسیژن رسانی کافی در خون و بافت ها را مختل می کند.
    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
    همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود.
    وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.
    روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو