فونیکسریمکسبهتام

ضرورت افزایش دوربین های ثبت سرعت در راه های شریانی

عصر خودرو : فرهنگ سازی برای رعایت حق تقدم عابران پیاده و افزایش دوربین های ثبت سرعت در راه های شریانی از مهمترین موارد کاهش تصادفات جاده ای در کشور است.

ضرورت افزایش دوربین های ثبت سرعت در راه های شریانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، در سال های اخیر باوجود افزایش چشمگیر تعداد وسایل نقلیه شاهد کاهش تلفات رانندگی در کشور بودیم اما همچنان همه ساله تعداد زیادی از مردم بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند و یا مصدوم و مجروح می شوند.

    بخش عمده ای از سوانح رانندگی ناشی از خطای انسانی است البته راه و خودرو هم در تصادفات نقش دارند اما نقش عامل انسانی پررنگ تر از سایر موارد به چشم می خورد. یکی از مسایل مهم برای کنترل تصادفات در جاده ها، نگهداری به موقع از راه ها است که این موضوع می تواند افزایش ایمنی تردد در جاده ها را به عنوان اولویت حمل و نقل مطرح کند.

    براین اساس، نصب و به کارگیری دوربین های ثبت تخلفات رانندگی هم از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه و تاکید دولت قرار گیرد تا زمینه برای کاهش رفتارهای پرخطر برخی رانندگان ایجاد شود.

    به گفته کارشناسان تجهیز تمام راه های شریانی کشور به دوربین های ثبت سرعت از مهمترین مواردی است که باید از سوی دولت پیگیری شود چرا که رانندگانی با رفتار پرخطر که با سرعت های غیرمجاز در جاده ها تردد می کنند در صورتیکه بدانند رفتار آنها کنترل می شود، کنترل بیشتری بر عملکرد خود خواهند داشت.

    همچنین آمارها نشان می دهد که عابران پیاده و موتورسوارها سهم بالایی از تلفات تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده اند بنابراین نیاز به فرهنگ سازی در این بخش بیشتر احساس می شود.

    بنابراین آموزش رعایت حق تقدم، قوانین و مقررات رانندگی و رعایت حقوق عابران پیاده از مهترین موضوعاتی است که باید فرهنگ سازی شود تا کمتر شاهد تصادفات در این بخش باشیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو