فونیکسریمکسبهتام

برچسب ۱۰ میلیارد دلاری برای یک برند لوکس اسپورت

عصر خودرو :خودروساز لوکس ایتالیایی فراری انتظار دارد قیمت سهامش در عرضه اولیه عمومی بین ۴۸ تا ۵۲ دلار باشد که ارزش این شرکت را به ۹.۸ میلیارد دلار خواهد رساند.

برچسب ۱۰ میلیارد دلاری برای یک برند لوکس اسپورت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، فیات کرایسلر اتوموبیل که شرکت مادر فراری است، حداکثر 10 درصد از سهام فراری را در عرضه اولیه عمومی سهام خواهد فروخت و از پول فروش آن برای تامین هزینه طرح بلندپروازانه اش برای رساندن فروش جهانی به هفت میلیون خودرو تا سه سال آینده و رقابت با غولهایی مانند ب ام و و فولکس واگن استفاده می‌کند.

    قیمت برآورد شده برای عرضه اولیه عمومی سهام ممکن است رضایت سرجیو مارچیونه، رییس هیات مدیره فراری را که اظهار کرده است این خودروساز حداقل 10 میلیارد یورو (11.4 میلیارد دلار) ارزش دارد، برآورده کند.

    عرضه اولیه عمومی موفقیت آمیز سهام فراری اهمیت خاصی برای مارچیونه دارد که با هدف کاهش هزینه‌های طراحی خودروهای پاک و هوشمند، در تلاش است تا فیات کرایسلر اتوموبیل را با رقیب آمریکایی اش جنرال موتورز ادغام کند.

    فراری در اظهارنامه ای که به کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا ارایه کرد، اعلام کرد 17.2 میلیون سهم در عرضه اولیه عمومی منتشر خواهد کرد. این رقم برابر با 9 درصد سهم در این خودروساز اسپورت است. همچنین 1.7 میلیون سهم دیگر ممکن است فروخته شوند که مجموع سهم فروخته شده در این شرکت را به 10 درصد خواهد رساند.

    فیات کرایسلر اتوموبیل می‌تواند حداکثر 982 میلیون دلار از طریق این عرضه بدست آورد.

    بر اساس گزارش رویترز، فراری که برای خودروهای لوکس و تیم مسابقه فرمول یک خود معروف است، احتمالا در بازار سهام نیویورک تحت نماد "رِیس" ثبت خواهد شد. انتظار می‌رود عرضه سهام این شرکت در وال استریت از اواسط اکتبر آغاز شود در حالیکه فیات کرایسلر انتظار دارد فراری را سال آینده به طور کامل از مجموعه خود جدا و مستقل کند.

    مارچیونه می‌خواهد قیمت سهام فراری مانند سهام کالاهای لوکس بالا باشد اما تحلیلگران برابری ارزش این برند خودروی لوکس با برندهایی مانند پرادا و هرمس را زیر سوال برده اند.

    پس از عرضه اولیه عمومی سهام فراری، سهم فیات کرایسلر در این شرکت از 90 به 80 درصد کاهش پیدا می‌کند و فیات کرایسلر قصد دارد 80 درصد سهم مذکور را سال آینده میان سهامدارانش توزیع کند.

    پیه‌رو فراری، نایب رییس هیات مدیره و پسر انزو فراری، بنیانگذار این برند که در سال 1988 درگذشت، 10 درصد سهمش در این شرکت را حفظ خواهد کرد.

    فراری انتظار دارد در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر 720 تا 730 میلیون یورو درآمد را گزارش کند که 9 تا 10 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است. درآمد خالص این شرکت با احتساب مالیات، بهره و استهلاک، 19 تا 20 درصد افزایش خواهد یافت و به 210 تا 215 میلیون یورو می‌رسد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو