فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خودروسازان:

هزینه تامین مالی در قیمت تمام شده خودرو ۲۵ درصد است

عصر خودرو : امروز مصرف کنندگان و حتی برخی کارشناسان، تولیدکنندگان خودرو را در ایران با تولیدکنندگان خارجی مقایسه می کنند. در حالی که هیچ توجهی به شرایط تولید در ایران و سایر کشورها نمی شود.

هزینه تامین مالی در قیمت تمام شده خودرو ۲۵ درصد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، سهم هزینه تأمین مالی در قیمت تمام شده صنایع کشور به طور متوسط 25 تا 30 درصد است.

    ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه سازان در دومین روز "همایش بین المللی سیاست های تجاری و صنعتی برای صادرات و اشتغال" گفت: در شرایطی هستیم که صنعت خودرو و سایر صنایع وابسته روزگار خوبی را سپری نمی کنند؛ سطح توقعات به درست یا غلط از این صنعت بالا رفته و در عین حال شرایط برای فعالیت آن نیز دشوارتر شده است.

    وی گفت: امروز مصرف کنندگان و حتی برخی کارشناسان، تولیدکنندگان خودرو را در ایران با تولیدکنندگان خارجی مقایسه می کنند. در حالی که هیچ توجهی به شرایط تولید در ایران و سایر کشورها نمی شود.

    در ایران تولیدکنندگان با نرخ سود 25 درصد به بالا برای تسهیلات بانکی کار می کنند ولی تولیدکنندگان خارجی عمدتا نرخ سودی بین 1 تا 1.5 درصد دارند.

    قربانی ادامه داد: ریشه این مشکلات در نامعلوم بودن راهبرد اقتصادی کشور است؛ مشخص نیست استراتژی اقتصادی کشور «تولیدمحور» است یا «واسطه محور». تا زمانی که برای این پرسش یک پاسخ مشخص ارائه نشود شاهد ادامه نابسامانی های اخیر خواهیم بود.

    دبیر انجمن قطعه سازان خودرو گفت: با وجود بی مهری ها و تهاجم های زیادی که به صنعت خودرو وارد می شود این صنعت طی سه دهه گذشته نقش کلیدی در تولید ناخالص داخلی و ارزش افزوده صنعتی داشته است.

    وی ادامه داد: طی سال های اخیر با وجود تورم بالا دولت اصرار داشته است تا نرخ ارز را کنترل کند در چنین شرایطی قطعا فعالیت های تولیدی اثربخشی های لازم را در ایجاد ارزش افزوده نخواهند داشت. به همین خاطر تمایل به فعالیت های تولیدی در مقایسه با سایر فعالیت ها مانند واردات و واسطه گری کاهش یافته است.

    رنو شریک راهبردی ایران در خودروسازی است

    نماینده رنوتراک در ایران نیز در این میزگرد با اشاره به ویژگی های سرمایه گذاری در تولید خودروهای تجاری گفت : در تولید این دست از خودروها تیراژ تولید بسیار مهم است و به همین خاطر باید به مقوله صادرات توجه ویژه ای داشت.

    وی افزود: رنو همواره تلاش داشته خود را به عنوان شریک راهبردی ایران در حوزه تولید خودرو اثبات کند. این راهبرد شامل تولید خودروهای سواری و تجاری می شود. به همین خاطر اکنون آمادگی داریم در انتقال فناوری، سرمایه گذاری و بازاریابی منطقه ای و جهانی با خودروسازان ایرانی همکاری کنیم.

    لوکاس افزود: اهمیت این همکاری از آن روست که تولید خودروهای تجاری سرمایه بر و نیازمند زنجیره تولید است. ازینرو همکاری ایران و فرانسه در این زمین همی تواند بسیار کلیدی و راهبردی باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو