فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۲۲»

ارتباط شروع سرما با افزایش آلودگی هوا در نیمکره شمالی

عصر خودرو : با فرا رسیدن فصل سرما، آلودگی هوا در نیم کره شمالی افزایش می‌یابد . گروهی از پژوهشگران فرانسوی و انگلیسی به این نتیجه رسیدند که آلودگی هوا می تواند تاثیر چشمگیری بر میزان جریان آب رودخانه های نیمکره شمالی داشته باشد.

ارتباط شروع سرما با افزایش آلودگی هوا در نیمکره شمالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، دانشمندان چندی پیش دریافتند هنگامی که نوردریافتی زمین از خورشید کاهش یافته و میزان جریان رودخانه ها در مناطق نیمکره شمالی افزایش می یابد. ذرات معلق موجود درهوا که توسط فعالیت های صنعتی ایجاد می شود، علاوه براینکه باعث کاهش نورجذب شده توسط خورشید به زمین می شوند ، کاهش 25 درصدی جریان رودخانه ها را در پی دارند.

    همچنین بررسی ها نشان می دهد در چند دهه اخیر از میزان جریان آب رودخانه ها به دلیل کاهش اقدامات مختلف محیط زیستی، کاسته شده است.

    چندی پیش موسسه ملی تحقیقات زیست محیطی دانشگاه آرهوس دانمارک مقاله ای تحت عنوان اثرات تغییر آب و هوا برآلودگی هوا در نیمکره شمالی ، منتشر کرد.

    در این مقاله دانشمندان به بررسی اثرات انواع مواد شیمیایی به تغییر آب و هوا پرداختند و دریافتند این آلاینده ها باعث افزایش دما 2-3 درجه کلوین درمیانگین جهانی و در قطب شمال این افزایش دما تا 11 درجه کلوین می رسد. پیش بینی شده است این افزایش درجه حرارت، از انتشار ایزوپرن ناشی می شود و به افزایش تولید گاز سمی ازن و آلودگی هوا می انجامد.

    کشور چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. چندی پیش ایسنا از مرگ 4000 چینی در روز بر اثر آلودگی هوا خبر داد.

    نتایج مطالعات به دست آمده همچنین حاکی از آن بود که از هر 6 مورد مرگ زودهنگام در چین یک مورد ناشی از آلودگی هوا است.

    پزشکان دانشگاه کالیفرنیا تخمین زده‌اند حدود یک میلیون و 600 هزار نفر از مردم چین هر سال به دلیل مشکلات قلبی، ریوی و سکته مغزی جان خود را از دست می‌دهند که آلودگی هوا به خصوص وجود ذرات معلق در هوا دلیل اصلی آن است.

    به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ، محققان اعلام کردند :38 درصد از جمعیت چین در مناطقی از این کشور زندگی می‌کنند که طبق اعلام آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا در وضعیت ناسالم هستند.

    آلودگی هوا در چین در فصل زمستان شدیدتر و از جمله دلایل آن، احتراق زغال‌سنگ برای گرم کردن منازل است. همچنین وضعیت هوا به گونه‌ای است که به دلیل وارونگی هوا ،هوای کثیف نزدیک به سطح زمین باقی می‌ماند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو