فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۳۲»

تشدید کنترل معاینه فنی خودروها همزمان با نزدیک شدن به ایام سرد سال

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوا مصوب شد پلیس راهور در خصوص برخورد با خودروهای دودزا و تشدید کنترل برگه معاینه فنی خودروها به صورت ویژه اقدام کند.

تشدید کنترل معاینه فنی خودروها همزمان با نزدیک شدن به ایام سرد سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس‌، جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا عصر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

    محمد رستگاری  گفت: در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران گزارشی از وضعیت کیفیت هوا ارائه شد که بر اساس این گزارش که مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست آن را ارائه داد هوای امسال از ابتدای سال تا امروز 10 روز پاک، 53 روز سالم‌، 43 روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم داشتیم که این میزان در مدت مشابه سال گذشته عبارت بود از 7 روز پاک، 148 روز سالم و 52 روز ناسالم و این موضوع بیانگر بهبود نسبی در کیفیت هوای تهران است.

    وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ما به فصل وارونگی هوا نزدیک می‌شویم کارگروه کاهش آلودگی هوا تشکیل شد در این کارگروه به دستگاه‌های اجرایی و پلیس راهور تأکید شد نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم برای برخورد با خودروهای دودزا اقدام کنند.

    وی ادامه داد: تشدید کنترل برگه معاینه فنی خودروها از دیگر مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا بود ضمن اینکه امروز عملکرد دو دستگاه اجرایی در زمینه کاهش آلودگی هوا در جلسه مورد بحث قرار گرفت که بر این اساس اداره کل منابع طبیعی استان و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش عملکرد خود را ارائه دادند، این گزارش‌ها بر اساس مصوبه اردیبهشت ماه سال گذشته هیأت دولت ارائه شد.

    معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران افزود:‌در این جلسه مقرر شد با توجه به اینکه استان تهران تحت تأثیر گرد و غبار از برخی استان‌های همجوار است کارگروهی تشکیل شود و از ادارات کل منابع طبیعی استان‌های همجوار درخواست شود برنامه عملیاتی کنترل منشأ‌های گرد و غبار در استان‌های خود را ارائه دهند.

    رستگاری تصریح کرد: از آنجا که باید عملکرد دستگاه‌ها در زمینه کاهش آلودگی هوا را به هیأت دولت گزارش دهیم کلیه دستگاه‌ها موظف شدند گزارش‌های عملکرد خود در این زمینه را ظرف یک هفته به دبیرخانه کارگروه ارائه دهند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو