فونیکسریمکسبهتام

خودروهای خودکار تسلا از امروز در خیابان ها

عصر خودرو: تسلا موتورز، کمپانی پرآوازه ی ایلان ماسک، از امروز خودرهای خود را به سیستم کنترلر خودکار مجهز خواهد کرد و رانندگان می توانند بدون اینکه کاری انجام دهند، پشت فرمان نشسته و جاده را تماشا کنند.

خودروهای خودکار تسلا از امروز در خیابان ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷:۰۰
  • خودروهای خودکار تسلا از امروز در خیابان ها
  • خودروهای خودکار تسلا از امروز در خیابان ها
  • خودروهای خودکار تسلا از امروز در خیابان ها

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بازارخبر، رقابت بر سر توسعه سیستم های خودران این روزها بالا گرفته و هر شرکتی از برنامه خود برای مجهز کردن خودروهایش به این فناوری سخن می گوید.

مشابه سیستم نیمه خودران کمپانی هایی نظیر مرسدس، آئودی و ولوو، فناوری تسلا نیز ماشین را درون لاین خود و با فاصله ای مطمئن از ماشین بعدی نگه می دارد، چه درون شهر و چه در اتوبان ها و بزرگ راه ها. سنسورها و دوربین های درون ماشین این قابلیت را به راننده ارائه می دهند تا متوجه احتمالات باشد و بداند در چه صورت ممکن است تصادفی رخ دهد.

اما محققین می گویند در مورد ماشین تسلا، یک ویژگی منحصر به فرد وجود دارد. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا موتورز می گوید، سیستم می تواند با جمع آوری داده ها خود را ارتقاء بخشد. برای مثال می تواند بفهمد که در چه مواقعی راننده سریعا اما با اطمینان کامل، می پیچد و یا چه مواقعی متوقف می شود.

ماسک می گوید: «به نظر من، این تجربه ای ژرف برای مردم خواهد بود. سیستم خودران، درک مردم از آینده را به شکلی قابل توجه تغییر خواهد داد. ما به شکل ویژه ای در این مرحله محتاطانه عمل می کنیم، بنابراین به رانندگان توصیه می شود تا دستان شان را از فرمان برندارند. نرم افزار بسیار جدید است.»

از نگاه ماسک، اتوموبیل هایی که به طور کامل خودران باشند، حداقل 3 سال دیگر از راه می رسند و فعلا مراحل ابتدایی خود را طی می کنند. این آپدیت برای 60 هزار خودروی الکتریکی تسلا در سراسر جهان ارائه شده که شامل سدان های مدل اس و SUV های مدل اکس می شود که پس از سپتامبر 2014 تولید شده اند.

آپدیت برای مشترکین آمریکای شمالی عرضه شده اما مالکین اروپایی و آسیایی خودروهای تسلا باید تا هفته آینده منتظر بمانند. خودروهایی که پیش از سپتامبر 2014 تولید شده اند، به این علت آپدیت را دریافت نمی کنند که سنسورهای لازم، روی خودروها موجود نیست.

رانندگانی که هزینه 2500 دلاری را در هنگام خرید خودرو پرداخته اند، حالا به این سیستم مجهز می شوند اما عوارض جانبی آن کاملا به عهده راننده است، در واقع هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از برداشتن دست از روی فرمان، اتفاقی رخ ندهد. آپدیت بعدی برای بهبود عملکرد خودرو در ورود و خروج از گاراژ یا پارکینگ است.
جنرال موتورز نیز سیستمی مشابه اما عقب افتاده تر از آپدیت امروز تسلا را قرار است سال 2017 برای کادیلاک سی تی 6 عرضه کند. به نظر می آید تسلا در این زمینه از رقبایش بسیار جلو افتاده.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو