فونیکسریمکسبهتام

۸نکته خواندنی درباره ثبت رکورد سریعترین خودرو جهان

عصر خودرو : همه چیز برای ثبت رکورد سریعترین خودروی جهان آماده می شود، خودرویی که طول سه زمین فوتبال را در یک ثانیه طی خواهد کرد.

۸نکته خواندنی درباره ثبت رکورد سریعترین خودرو جهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سال آینده قرار است خودرو Bloodhound SSC مسافتی به طول 19 کیلومتر را در عرض یکی از دریاچه های آفریقای جنوبی طی کند.

    قرار است این خودرو مسافت مورد نظر را با سرعت 1227 کیلومتر بر ساعت طی کند. این سرعت خیره کننده برابر با طی کردن سه زمین بزرگ فوتبال تنها در یک ثانیه است.

    نزدیک به یک دهه برای ساخت این خودروی خاص زمان صرف شده، خودرویی که به موتور جت مجهز بوده و از ساختاری راکت گونه بهره می برد.

    بدون شک یکی از مهمترین ویژگی های این خودوی مافوق صوت، قدرت موتور آن است که گفته می شود نزدیک به 135 هزار اسب بخار است.

    این برای نخستین بار است که خودروی Bloodhound SSC مورد آزمایش قرار می گیرد. مارک چپمن که هدایت مهندسان را در این پروژه بر عهده داشته می گوید: بدون شک سر و صدای زیادی ایجاد خواهد شد زیرا قطعا این خودرو یک رکورد تاریخی برجای خواهد گذاشت.

    او حتی گفته است: اگر ترمزهای مخصوصی برای این خودرو در نظر نگرفته بودیم، بدون شک از خاک آفریقای جنوبی خارج و سر از نامیبیا درمی آورد.

    یکی دیگر از ویژگیهای این خودروی متفاوت، چرخهای آن است که از نوعی آلیاژ مخصوص آلومینیوم ساخته شده است. در واقع این ماده در ساخت فضاپیماها و سایر سیستم های فضایی به کار گرفته می شود.

    این چرخها در هر دقیقه 10 هزار دور می چرخندد و از این حیث سریعترین چرخهایی محسوب می شوند که تاکنون برای یک خودرو در نظر گرفته شده اند. وزن هر یک از آنها درحدود 90 کیلوگرم است.

    راننده از مجموع اطلاعات به دست آمده از 5 هزار حسگر برای بررسی لحظه به لحظه دما، کشش و شتاب خودرو استفاده خواهد کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو