فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو (۵)

چشم‌مان آب نمی‌خورد این وام را بدهند

وام ۲۵ میلیونی خودرو عملی نیست

عصر خودرو : مشاور انجمن خودروسازان با اشاره به بسته پولی جدید دولت برای خروج از رکود، اعطای وام ۲۵ میلیون تومانی را غیر ممکن دانست و گفت بعید است سیستم بانکی بتواند به حجم انبوه تقاضایی که برای خرید خودرو به صورت اقساطی وجود دارد پاسخ دهد.

چشم‌مان آب نمی‌خورد این وام را بدهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، داوود میرخانی‌رشتی، مدیر عامل ایران خودرو در دهه 60 در ارزیابی بسته خروج از رکود دولت برای تحریک تقاضا گفت: از ابتدای سال نیز قرار بود وام 15 میلیونی خودرو ارائه دهند که خبری از این وام نشد و با اینکه بیش از 6 ماه از سال گذشته یک ریال تسهیلات بابت خرید خودرو به متقاضیان ارائه نشده است.

    او افزود: در این که بسته دولت برای تحریک تقاضا بسیار مناسب طراحی شده هیچ شکی نیست و به نظر می‌رسد با اجرایی شدن آن تحولی در بازارهای کشور به وجود آید اما بحث این است که وام 25 میلیونی با چه سازوکاری در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و جزئیات آن چه زمانی اعلام خواهد شد.

    میرخانی گفت: اینکه بگوییم قرار است وام 25 میلیونی بدهیم یک حرف است و اینکه سازوکار پرداخت این وام اجرایی شود و مانند وام 15 میلیونی در حد حرف نماند یک حرف دیگر. از این رو با توجه به سابقه برخی بدقولی‌ها من چشمم آب نمی‌خورد که متقاضیان ریالی از وام 25 میلیون تومانی را دریافت کنند.

    او افزود: خودروسازان از شنیدن پرداخت تسهیلات خوشحال شده‌اند چون پیش‌بینی می‌شود در صورت پرداخت این وام صف تقاضا شکل گیرد اما ما به وعده دولت مشکوک هستیم و بعید می دانیم چنین بسته‌ای برای خودرو عملیاتی شود.

    میرخانی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است تسهیلات 25 میلیون تومانی را به گردن خود خودروسازان بیاندازند، گفت: خودروسازان اگر می‌توانستند، از 10 سال پیش چنین کاری را انجام می‌دادند. آنها منابع لازم را در اختیار ندارند و بعید است که نظام بانکی هم بتواند از طریق بسته جدید دولت برای آنها کاری کند.

    او گفت: درست است که گفته‌اند منابع بانک‌ها از طریق کاهش سپرده قانونی تامین می‌شود اما آنها آنقدر گرفتاری دارند که فکر نکنم چیزی را برای تحریک تقاضا در بازارخودرو در نظر بگیرند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو