فونیکسریمکسبهتام

ترکیه «خودرو ملی» تولید می‌کند

عصر خودرو: دولت ترکیه اعلام کرده است که حق تولید نسل دوم خودروی قدیمی ساب ۹-۳ را از سازمان خودروهای برقی ملی سوئد خریداری کرده است.

ترکیه «خودرو ملی» تولید می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه طی چند ماه اخیر با این سازمان سوئدی همکاری کرده است تا این خودرو قدیمی 13 ساله را به مدل جدیدی تبدیل کند و مقامات ترکیه نام «خودرو ملی ترکیه» را بر آن نهاده‌اند.

    گر چه هنوز جزئیاتی در مورد این خودرو به‌طور رسمی منتشر نشده است، اما به‌نظر می‌رسد نمونه‌های اولیه آن‌که به تازگی برای مقامات ترکیه به تصویر کشیده شده‌اند، تا حدود زیادی از کادیلاک BLS که تعداد کمی از آن در اروپا فروخته شد و بر اساس ساب 9-3 تولید شده بود، الهام گرفته است.

    البته طراحی این خودرو هنوز نهایی نشده و ممکن است شباهت‌های آن با کادیلاک تا مرحله تولید برطرف شود. این خودروی سواری با هر ظاهری که تولید شود، تحت نام ساب به بازار نخواهد آمد و ترکیه قصد صادرات آن را به کشورهای همسایه دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط