فونیکسریمکسبهتام

ایران خودرو، ماموت و بم خودرو خواستگار فولکس شدند

رقابت سه شرکت برای همکاری با فولکس

عصر خودرو- رقابت سه شرکت بزرگ ایرانی برای عقد قرارداد با فولکس‌واگن و تولید محصولات این شرکت در ایران به اوج خود رسیده و این سه در مذاکراتی که به طور موازی انجام می‌دهند خواستار تولید خودروهای فولکس‌واگن شده‌اند.

رقابت سه شرکت برای همکاری با فولکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، با اجرایی شدن برجام و تسهیل همکاری شرکت‌های بزرگ اروپایی با ایران سه شرکت ایران خودرو، بم خودرو و ماموت خواستار تولید و مونتاژ محصولات فولکس‌واگن در ایران شده‌اند و در مذاکراتی موازی به دنبال جلب نظر این خودروساز آلمانی هستند.

    دوهفته پیش نیز عضو هیات مدیره شرکت فولکس‌واگن در قالب هیات تجاری آلمانی به ایران آمده‌ بود تا با ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان آشنا شود. او و هیات همراهش راهی ایران‌خودرو شدند و از این شرکت بازدید کردند تا زیرساخت های به وجود آمده در صنعت خودرو ایران را مورد بررسی قرار دهند.

    حتی گفته شده که او به همراه یکی از مدیران ایران خودرو راهی بانک مرکزی شده تا در خصوص سیاست‌های پولی ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اطلاعات کسب کند. عضو هیات مدیره فولکس واگن درباره نتیجه دیدارهای خود از شرکت‌های ایرانی گفته ما آلمانی هستیم و برعکس فرانسوی‌ها که برای همکاری با ایران عجله می‌کنند، با صبر بیشتری در این راه گام برمی‌داریم.

    فولکس‌واگن لقب بزرگترین شرکت خودروساز اروپا و سومین خودروساز جهان را همراه خود یدک می‌کشد. این شرکت در زبان آلمانی به معنای خودرو مردم است. این کارخانه در سال 1930 به درخواست رهبر وقت آلمان نازی؛ آدولف هیتلر بنا شده‌است. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند.

    حالا عضو هیات مدیره این شرکت بزرگ پس از رسوایی بزرگ آنان در تقلب خودروهای دیزلی که چندی پیش رسانه‌ای شد، به ایران آمد تا زمینه همکاری شرکت متبوعش با خودروسازان ایرانی را مورد بررسی قرار دهد. او به اتفاق هیات همراهش چند دیدار برای آغاز همکاری خود با صنایع خودروسازی ایران داشته است.

    باید منتظر ماند و دید که فرجام همکاری خودروسازان ایرانی و فولکس‌واگن در ایران به کجا ختم می‌شود و چه محصولی از دل این دید و بازدیدها بیرون خواهد آمد. آیا مذاکرات موازی و اشتیاق بیش از حد این خودروسازان سبب نخواهد شد که مدیران فولکس با خیالی راحت و اعتماد به نفس بیشتر وارد قرارداد با ایران شوند و بتوانند امتیاز بیشتری بگیرند؟

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو