فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس خودرو

صنعت خودرو نیازمند رقابت است

عصر خودرو : یک کارشناس خودرو با تأکید بر اینکه تغییرات جزئی نمی‌تواند مشکلات فعلی صنعت خودرو را برطرف کند، گفت: صنعت خودروی کشور در سالیان گذشته نتوانست از زمان بهره کافی را ببرد و فرصت سوزی کرد.

صنعت خودرو نیازمند رقابت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، جواد مرزبان با اشاره به اینکه دولت در مقاطعی حمایت‌هایی را از برخی صنایع کلیدی از جمله صنعت خودروسازی کشور داشته است، اظهار داشت: نکته قابل تأمل اینجاست که این حمایت‌ها نباید به صورت یک اصل باشد. بلکه باید در مواقعی استثنایی برای تعدادی از صنایع کلیدی اجرایی شود.

    وی با بیان اینکه دولت در مقاطعی حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیمی را از صنعت خودروسازی کشور داشته است، افزود: دولت با اعمال تعرفه‌های بالا در واردات خودرو امکان حضور خودروهای خارجی در سطح بازار را کاهش داد که این موضوع باعث شد که شرکت‌های داخلی با مانور بیشتری در بازار فعالیت کنند.

    این کارشناس خودرو اضافه کرد: کاهش تعرفه واردات خودرو می‌تواند به عنوان یک ابزار رقابت را با حضور خودروهای مختلف در سطح بازار افزایش دهد.

    مرزبان با اشاره به اینکه صنعت خودروی کشور در سالیان گذشته نتوانست از زمان بهره کافی را ببرد، گفت: البته در برخی مقاطع این صنعت رشد مناسبی را داشت اما این رشدها همیشگی نبود. به صورت جمع بندی صنعت خودرو بسیاری از فرصت‌ها را از دست داده که طبعاً جبران آنها بسیار سخت است.

    وی اضافه کرد: به صورت طبیعی جبران برخی فرصت‌ها بسیار سخت است. به همین منظور امروز صنعت خودروسازی کشور نباید روال گذشته خود را پیش بگیرد.

    این کارشناس خودرو با تأکید براینکه تغییرات جزئی نمی‌تواند مشکلات فعلی صنعت خودرو را برطرف کند، افزود: ادغام برخی از شرکت‌های خودروساز با یکدیگر و یا مشارکت با شرکت‌های خارجی آن هم به شرط سرمایه گذاری‌های معقول می‌تواند تا حدودی راهگشای توسعه صنعت خودروی کشور باشد.

    مرزبان در رابطه با کیفیت و تنوع محصولات نیز اظهار داشت: امروز کیفیت برخی از قطعات پایین آمده و این موضوع باعث شده تا شرکت‌ها در خدمات پس از فروش نیز رضایت مشتریان را کسب نکنند. باید این موضوع به نحو مناسبی مدیریت شود.

    وی اضافه کرد: اصلی‌ترین و مهمترین رکن در تنوع محصولات منابع مالی است که ظاهراً خودروسازان اعلام می‌کنند پول کافی ندارند تا پلتفرم جدید را در خط تولید خود اجرایی کنند.

    این کارشناس خودرو با بیان اینکه ارتقای کیفیت خودروها کار سختی نیست و فقط باید از قطعات با کیفیت در تولید محصولات استفاده کرد، اظهار داشت: باز تأکید می‌کنم خودروسازان فرصت‌های زیادی را از دست داده اند زیرا اگر آن زمان که منابع مالی زیادی داشتند آنها را صرف تولید محصولات متعدد می‌کردند به طور حتم امروز در جایگاه بهتری قرار داشتیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو