فونیکسریمکسبهتام

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست:

جلسه نهایی طرح LEZ هفته آینده برگزار می‌شود

عصر خودرو- معاون محیط زیست انسانی، سازمان حفاظت محیط زیست با اشار به اینکه یکشنبه آینده جلسه نهایی طرح LEZ خواهد بود اظهار کرد: طرح LEZ پیشنهاد خوبی است ولی ممکن است اشکالاتی نیز داشته باشد.

جلسه نهایی طرح LEZ هفته آینده برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سعید متصدی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات طرح زوج و فرد افزایش تعداد ماشین‌هاست اظهار کرد: افراد پولدار اقدام به خرید دو ماشین با پلاک‌های زوج و فرد می‌کنند تا همه روزه امکان تردد داشته باشند. طرح زوج و فرد باعث شده پیکان مدل 50 اجازه تردد در محدوده‌های ترافیکی داشته باشد و خودروی با استاندارد یورو 4 در آن روز اجازه ورود در این محدوده را نداشته باشد، این در حالی است که میزان آلایندگی پیکان 30 برابر خودرو با استاندارد یورو4 است.

    وی با اشاره به اینکه یکشنبه آینده جلسه نهایی طرح LEZ خواهد بود اظهار کرد: طرح LEZ پیشنهاد خوبی است ولی ممکن است اشکالاتی نیز داشته باشد. کلیت قضیه و اینکه محدوده‌ها را منطبق با آلودگی و نه منطبق با فعالیت و تردد کنیم کلیت خوبی است. بنابراین باید تفکرها از تردد به آلودگی تغییر یابد.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه 106 پروژه بدون ارزیابی زیست محیطی در کشور شروع شده‌اند، گفت: به ادارات کل استان‌ها اعلام کرده‌ایم که این پروژه‌ها باید مورد کنترل قرار گیرند و به برخی دستور توقف داده‌ایم اما بعضی از این پروژه‌ها نیز صد در صد کامل شده‌اند.

    متصدی با اشاره به اینکه بیش از هزار مجموعه گردشگری در کشور مجوز گرفته‌اند افزود: انتظار نداشته باشید همه این مجوزها یک شبه لغو شود زیرا حذف ناگهانی همه پروژه‌ها مثل تایید ناگهانی آنها خواهد بود.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در بحث پارازیت با بیان اینکه انتشار امواج به هر شکلی مهمترین اثر را بر سلامت انسان می‌گذارد گفت: سازمان سرطان شناسی اعلام کرده این امواج در گروه 2B قرار می‌گیرند و احتمال سرطان را ایجاد می‌کنند بنابراین پارازیت‌ها مناسب سلامت انسان نیست.

    وی با بیان اینکه پیگیری‌هایی در این زمینه توسط سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ارتباطات انجام می‌شود، گفت: بایستی پایش‌هایی در زمینه میزان تشعشعات و حذف آنها صورت گیرد.

    متصدی با اشاره به اینکه در مورد اندازه گیری این امواج هیچ محدودیتی وجود ندارد، افزود: اعلام کرده‌ایم کشور نیاز به دستگاه پایش آلودگی هوا، پایش آلودگی صوت، پایش امواج، پایش پرتوهای یون‌زا و غیر یون‌زا دارد. سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت ارتباطات و سازمان انرژی اتمی در زمینه پایش امواج فعال هستند و شبکه پایشی در کشور در این زمینه باید شکل بگیرد.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه 186 ایستگاه پایش آلودگی هوا در کشور وجود دارد اظهار کرد: پایش آلودگی صوت نیز توسط شهرداری صورت می‌گیرد و شبکه آن ایجاد شده است اما با اینکه شبکه پایش امواج نداریم اندازه گیری آن صورت می‌گیرد و اگر در آینده این شبکه تاسیس شود شبهات مربوط به این مسئله حل خواهد شد ولی دستگاه‌های پرتابل برای آن داریم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط