فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو (۱۷)

بررسی وام ۲۵ میلیونی خودرو

عصر خودرو : وام ۲۵میلیونی خودرو این روزها نقل محافل خریداران خودرو تبدیل شده است و کارشناسان از آن به عنوان مرهمی برای فروش خودروهای داخلی یاد می‌کنند. اخیرا نیز شورای پول اعتبار رنگ و بوی رسمی به آن داد تا مشتریان بتوانند به آن امیدوارتر باشند.

بررسی وام ۲۵ میلیونی خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صنعت نویس، همه اینها بسته به استقبال بانک‌ها از وام مزبور دارد. با این حال شنیده شده بانک مرکزی قرار است اعتبار خوبی در این خصوص به بانک‌ها ارایه دهد تا آنها نیز بتوانند این وام را در مدت زمان کمتری به مشتریان ارایه داده تا خودروسازان نیز نفس راحتی بکشند.

    اما شرایط وام خودروی 25 میلیون تومانی قرار است با شرایط بهتر و دردسر کمتری به دست مشتری برسد و گویا تنها با سفته در ازای وام و بدون ضامن قرار است به مشتری اعطا شود.

    این وام هفت ساله و با سود 16درصد بوده که به نظر می‌رسد در مقابل وام‌های بالای 27درصد کنونی بتواند نظر مردم را جلب کند و بخش عمده‌ای از قدرت خرید مردم برای داشتن خودروی صفر کیلومتر را افزایش دهد.

    با یک محاسبه با فرمول روز تعیین میزان اقساط هفت ساله(84ماهه) مشخص می‌شود که مشتریان برای آن باید ماهانه 500هزار تومان به بانک اقساط پرداخت کنند.

    با تسهیلات 25 میلیون تومانی، مشتریان می‌توانند با پیش پرداختی چهار میلیونی صاحب پراید شده یا حدود 6 میلیون بدهند پژو 405 سوار شوند.

    البته این تفاوت به این دلیل است که 25میلیون تومان در شرایطی به صورت تمام پرداخت می‌شود که این رقم معادل 80درصد قیمت خودرو باشد و می‌توان گفت که به خودروهای بالای 31میلیون تومان حداکثر مبلغ وام تعلق خواهد گرفت.

    اما سوال دیگری که ممکن است برای متقاضیان پیش آید این است که وضعیت سند خودرو چه خواهد شد؟

    طبق آخرین پیگیری‌های صنعت نویس از ایران خودرو، این شرکت در صورت تسویه نیمی از اقساط سند خودرو را به نام مشتری خواهد کرد.

    آن طور که تجربه نشان داده حدود دو ماهی زمان نیاز است تا مصوبه شورای پول و اعتبار به مرحله اجرا برسد. ضمن این که قرار است سود بانکی نیز کاهش یابد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو