فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس با اشاره به وام ۲۵ میلیونی خودرو

بازار خودروهای دست دوم راکد می‌شود

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: ارائه وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو از دو جهت باعث تحریک تقاضا در بازار خودروهای صفر کیلومتر و به همان نسبت رکود در بازار خودروهای دست دوم خواهد شد.

بازار خودروهای دست دوم راکد می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا،فربد زاوه اظهار کرد: هم‌اکنون برخی از مصرف‌کنندگان به دلیل پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی و برخی نیز به دلیل کمبود نقدینگی از خرید خودرو خودداری می‌کنند با این حال با ارائه وام 25 میلیون تومانی خرید، بخشی که مشکلشان پایین بودن قدرت خرید بود وارد این بازار خواهند شد.

    وی با بیان اینکه وام اعلام شده در بسته اقتصادی دولت به دلیل پایین بودن بهره و بازپرداخت هفت ساله، وام جذابی برای مصرف‌کنندگان است، خاطرنشان کرد: بنابراین شاهد خواهیم بود که برخی افراد نیز خودروی فعلی خود را فروخته و خودروی جدیدی با استفاده از وام 25 میلیونی خریداری کرده و از مابه‌التفاوت نقدینگی به دست آمده در امور دیگری استفاده خواهند کرد.

    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به عنوان مثال فردی می‌تواند خودروی 30 میلیون تومانی خود را فروخته و همین خودروی 30 میلیون تومانی را با پرداخت شش میلیون تومان پیش‌پرداخت، از طریق وام خریداری کند. در این حالت 24 میلیون تومان نقدینگی در دست وی باقی می‌ماند که به منزله دریافت وام با بهره 16 درصدی و بازپرداخت هفت ساله از بانک است.

    وی افزود: بنابراین با آغاز پرداخت وام خرید خودرو، برخی از مصرف‌کنندگان برای تامین خودرو و برخی برای استفاده از نقدینگی ناشی از این وام وارد بازار خواهند شد و به همان نسبت نیز تقاضای خرید خودرو در بازار خودروهای دست دوم کاهش یافته و این بازار راکد خواهد شد.

    زاوه با بیان اینکه فرایند پیش‌بینی شده برای پرداخت وام خودرو در بسته اقتصادی دولت، فرایند هوشمندانه‌ای‌ است، تصریح کرد: بسته به تعداد تسهیلاتی که از این طریق پرداخت خواهد شد، تاثیرات آن بر دوره رونق و رکود بازار خودرو متفاوت خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو