فونیکسریمکسبهتام

رخوت پاییزی در بازار خودرو

عصر خودرو : اگرچه خبر افزایش وام خرید خودرو موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفته و این خبر نقل محافل شده اما به نظر می‌رسد با اعلام این موضوع و گوش به زنگ شدن مشتریان، بازار خودرو همچنان روزهای سردی را سپری می‌کند.

رخوت پاییزی در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صمت، به‌طوری‌که نمایشگاه‌داران و بازاری‌ها از نبود خرید و فروش خودرو سخن می‌گویند و اذعان دارند که در 3 ماه اخیر دچار زیان شده‌اند. حال باید منتظر ماند و دید با اعلام جزئیات بیشتر وام خرید خودرو اثرات روانی بازار چگونه خواهد شد. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل در گفت‌وگو با صمت با اشاره به وضعیت نامناسب بازار خودرو اظهار کرد: از فروردین تاکنون بازار خودرو راکد است و حتی با اعلام وام خرید خودرو هیچ‌گونه تغییری در بازار ایجاد نشده است زیرا شرایط اعطای این وام به‌طور قطع مشخص نیست و اگر هم تاثیری در بازار ایجاد کند، تاثیر آن روی فروش خودروهای داخلی و صفرکیلومتر است.  غلامحسین قاسمیان اظهار کرد: تاکنون پولی در اختیار مشتریان قرار نگرفته و باید منتظر ماند و دید که اگر این 25میلیون تومان به دست مشتریان برسد، بازار خودرو تکان خواهد خورد یا راکد باقی می‌ماند. امیر حاج ابوالحسن نیز یکی از نمایشگاه‌داران تهران از فروشندگان خودروهای داخلی و خارجی است که درباره وضعیت این روزهای بازار خودرو به صمت می‌گوید: حدود 2 تا 3 ماه است که بازار خرید و فروش خودرو راکد است و شاید هفته‌ای یک بار فروش خودرو داشته باشیم؛ خودروهایی هم که به فروش می‌رسد در حدود قیمت 30 میلیون تومان بوده و خودروهایی مانند پژو 206، پرشیا و سمند را شامل می‌شود.
    حاج ابوالحسن با بیان اینکه در برخی موارد خرید و فروش داریم اما باید پاسخگوی سایر هزینه‌ها باشد، افزود: باید هزینه‌های دیگر نظیر پول برق و دستمزد ماهانه کارمندان تامین شود که در صورت ادامه روند فعلی نمایشگاه‌دار دچار زیان می‌شود. این نمایشگاه‌دار خودرو در ادامه با آوردن یک نمونه اظهار کرد: در حال حاضر همکارانی وجود دارند که خودروهای تجاری می‌فروشند اما برای پاس کردن چک‌های خود ناگزیر به فروش خودروهای خود شده‌اند. وی ادامه می‌دهد: فروش خودروهای داخلی و وارداتی نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته و بیشتر مشتریان به‌صورت اقساطی خودرو خریداری می‌کنند. در این بین خبرهای افزایش وام خودرو نیز تاکنون تحرکی در بازار ایجاد نکرده، چرا که مبلغ این وام اندک است. حاج ابوالحسن می‌گوید: در صورت ادامه روند فعلی فروش خودرو خارجی را محدود می‌کنم. در حال حاضر نیز چند خودرو خارجی نظیر توسان و ماکسیما در نمایشگاه وجود دارد که پس از فروش این چند خودرو، دیگر به سراغ خودروهای خارجی نمی‌روم زیرا بازار فروش مناسبی ندارد. وی ادامه رکود در بازار خودرو را وابسته به سیاست‌های دولتی می‌داند و معتقد است برای خروج از رکود ارائه وام 25میلیون تومانی هم دردی را دوا نمی‌کند. در ادامه این گزارش قیمت خودروهای داخلی را در هفته‌ای که گذشت بررسی کرده‌ایم. در هفته‌ای که گذشت قیمت خودرو پژو 206 تیپ 2، معادل 300هزار تومان روند افزایشی داشته که در روزهای اخیر با 200هزار تومان کاهش به 31میلیون و 700هزار تومان رسیده است. پژو 206 تیپ 5 نیز در روزهای اخیر با 300هزار تومان افزایش به 33میلیون و 400هزار تومان افزایش یافته است. خودرو پژو 206 صندوقدار نیز با رقمی معادل 500هزار تومان، روندی افزایشی درپی داشته و به 33میلیون و 800هزار تومان تغییر قیمت یافته است. خودرو برلیانس اچ 320 اتوماتیک نیز با افزایش 200هزار تومانی به 50میلیون و 400هزار تومان رسیده است. رانا نیز تغییر قیمتی معادل 300هزار تومان را تجربه کرده که با این روند به 31میلیون و 800هزار تومان رسید. پژو 405 جی‌ال ایکس خودرویی بود که روند افزایشی 700هزار تومان را تجربه کرد. پژو پارس در هفته اخیر از قیمت 34میلیون تومان با افزایش 800هزار تومانی به 34میلیون و 800هزار تومان رسیده است. خودرو سمند ال ایکس نیز روندی افزایشی را در پیش گرفته و با افزایش 800هزار تومانی به 29میلیون و 843هزار تومان تغییر قیمت داده است. سورن ال ایکس نیز با 400هزار تومان روند افزایشی را تجربه کرده و به 35میلیون و 300هزار تومان رسیده و سپس معادل 600 هزار تومان کاهش قیمت داشته و به رقمی معادل 34میلیون و 700هزار تومان تغییر قیمت داده است. دنا اف 7 نیز با 200هزار تومان کاهش در روزهای اخیر به همان قیمت ثابت 41میلیون تومانی بازگشته است. سایپاپراید ای‌ایکس 111 نیز با افزایش 400هزار تومانی به 20میلیون و 200 هزار تومان تغییر قیمت داده است. در این بین خودرو سایپاپراید اس‌ای پایه گازسوز سفید کاهش 100هزار تومانی را تجربه کرده و تیبا ای ایکس یورو4 نیز با افزایش 100هزار تومانی به 24میلیون و 600هزار تومان رسید. خودرو برلیانس اچ330 اتوماتیک نیز با افزایش رقمی معادل 400هزار تومان به 52میلیون و 400هزار تومان رسید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو