فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۴۵»

کیفیت هوای تهران امروز هم سالم است

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با کاهش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران امروز هم سالم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد رستگاری  افزود: براساس اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 ظهر امروز سالم است.
    وی گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، نسبت به روز گذشته با 3عدد کاهش درحد مجاز بوده و بر روی عدد 76 قرار گرفت.
    رستگاری با اشاره به افزایش آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون از 44 به 45 نسبت به روز گذشته در همین ساعت، ادامه داد: بر این اساس میزان غلظت آلاینده های منواکسیدکربن نیز از 29 به 36 افزایش یافته است.
    معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه میزان غلظت آلاینده دی اکسید نیتروژن از 50 به 42 کاهش یافته است تصریح کرد: میزان غلظت آلاینده ازن نیز از 15 به 26 و میزان آلاینده دی اکسید کربن از 18 به 19 افزایش داشته است.
    رستگاری گفت: ایستگاه های پارک رازی و پارک شکوفه با شاخص اعداد 112 و 111 آلوده ترین نقاط جوی شهرستان تهران در 24 ساعت گذشته بوده است.
    وی افزود: ایستگاه های پونک، پاسداران و شهرداری منطقه 15 با شاخص اعداد 49، 50 و 54 به ترتیب سالم ترین مناطق شهر تهران در این مدت بوده است.
    شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
    بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم(قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم(بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک(ارغوانی) تعیین شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو