فونیکسریمکسبهتام

نماینده مجلس:

پژو ریالی در ایران سرمایه گذاری نکرده است

خودروسازان اوپل و فولکس واگن در راه ایران

عصر خودرو: یک نماینده مجلس گفت: در صورتی که تولیدات پژو در دنیا به ۵ تا ۶ میلیون دستگاه در سال نرسد به هر صورت منزوی خواهد شد.

پژو ریالی در ایران سرمایه گذاری نکرده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، حسین گروسی در خصوص اقدام اخیر پژو، اظهار داشت: پژو تا یک ماه پیش از عملکرد خود با ایران در دوران تحریم ها ابراز پیشیمانی می کرد و به دنبال جبران مافات بود.

    گروسی با بیان اینکه بر اساس آخرین مذاکرات مقرر شد تا پژو 3 خودروی روز خود را که هنوز در بازارهای جهانی عرضه نشده در ایران تولید کند گفت : در این مذاکرات صادرات 30 درصدی تولیدات به کشورهای هدف و نیز سرمایه گذاری 50 درصدی پژو در ایران مطرح و مورد قبول طرفین قرار گرفته و تفاهم نامه ای نیز به امضاء رسید.

    عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پژو تاکنون ریالی در ایران سرمایه گذاری نکرده است افزود: نه تنها این خودروساز هیچ سرمایه گذاری نداشته بلکه در زمان تحریم ها نیز به تعهدات خود عمل نکرده است و تاکنون کلیه محصولات این شرکت به صورت CKD وارد کشور شده است.

    وی در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه گذاران آلمانی برای ورود به بازار خودروی ایران گفت: فولکس واگن و اوپل از جمله شرکتهایی هستند که به دنبال بازار 80 میلیونی ایران و بازارهای اطراف ما هستند.

    گروسی در خصوص تهدید شرکت پژودر خصوص علنی کردن مذاکرات با ایران خاطر نشان کرد: در صورتی که تولیدات پژو در دنیا به 5 تا 6 میلیون دستگاه در سال نرسد به هر صورت منزوی خواهد شد به همین دلیل این گونه اقدامات از سوی  پژو این شرکت را به حاشیه می برد و این گونه رفتارها تحریک آمیز است.

    اخیرا شرکت پژو اعلام کرده است که مذاکرات با ایران و پرونده فعالیت هایش را به زودی علنی خواهد کرد.

    این شرکت همچنین ادعا کرده که هیچ توافقی برای ادامه همکاری ها تاکنون حاصل نشده این در حالی است که شرکت پژو پیشنهاد تاسیس یک شرکت مشترک به صورت 50-50 را در ایران مطرح کرده که نه تنها مرکزی برای تولیدات این شرکت در ایران بلکه در منطقه و کشورهای شمالی ایران باشد.

    در اوایل سال 2012 شرکت پژو به دستور آمریکا و به صورت ناگهانی از بازار ایران خارج شد و از آن زمان هیچ قطعه ای را برای ایران خودرو تامین نکرده است و ایران خودرو نیز به ناچار قطعات خود را از چین وارد کرد و هم اکنون ایران بابت این رفتار ، از پژو درخواست غرامت کرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو