فونیکسریمکسبهتام

بی تفاوتی بازار به مصوبه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی

عصر خودرو : آخرین هفته مهر ماه، روزهای نسبتا آرامی را برای بازار خودرو کشور در پی داشت تا این بازار همچنان در خواب سنگین خود بماند و رنگ رونق را به خود نبیند.

بی تفاوتی بازار به مصوبه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، آخرین هفته مهر ماه، روزهای نسبتا آرامی را برای بازار خودرو کشور در پی داشت تا این بازار همچنان در خواب سنگین خود بماند و رنگ رونق را به خود نبیند. این در حالی بود که طی این هفته، تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودروهای داخلی اعلام و به تصویب شورای پول و اعتبار رسید تا شاید کمی خواب از سر بازار خودرو بپرد.

    با این حال، نمایشگاهداران خودرو پایتخت همچنان از رکود سنگین در بازار خودرو صحبت به میان آورده و مسائلی مانند بی پولی مشتریان، قیمت های بالا و انتظار برای ورود خودروهای جدید و همچنین کاهش قیمت را دلایل بی رونقی خرید و فروش در این بازار عنوان می کنند.

    این در شرایطی است که به گفته کارشناسان،بازار خودرو تا زمانی که وام 25 میلیون تومانی به جریان بیفتد، بیشتر در رکود فرو رفته و خواهد رفت، زیرا برخی از مشتریان که قصد خرید داشته اند، به هوای این تسهیلات، خرید خود را عقب خواهند انداخت و همین حالا نیز اتفاق رخ داده است.

    به گفته کارشناسان، ازآنجاکه مشکل اصلی مشتریان، کمبود و نبود نقدینگی است، وام 25 میلیون تومانی می تواند تا حدی و برای مقطعی کوتاه،خرید و فروش خودروهای داخلی را افزایش دهد.

    405 گران شد، پارس تندر ارزان
    سری اما به بازار بزنیم و ببینیم قیمت خودروها چه افت و خیزی را طی هفته آخر مهر ماه تجربه کرد. آن طور که فعالان بازار می گویند، در این هفته، پارس‌تندر قیمتی برابر با 38 میلیون و 800 هزار تومان داشت که این موضوع از کاهش قیمت 100 هزار تومانی آن طی هفته جاری حکایت می‌کرد.

    همچنین تندر مدل E2 نیز که طی هفته آخر مهر ماه 200 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده، 38 میلیون و 600 هزار تومان به فروش رفت.

    از دیگر تندر تولیدی کشور که مدل اتومات این محصول است، خبر می رسد افزایشی 100 هزار تومانی نصیب آن شده است. این خودرو در هفته مورد بررسی، 46 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش شد.

    اما پژو 206 تیپ 5 نیز قیمت 36 میلیون و 500 هزار تومانی خود را در واپسین هفته مهر حفظ کرد و تغییری به خود ندید. همچنین پژو 206 صندوقدار هم در مدل V8 هم‌اکنون 36 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش شد تا این خودرو نیز تغییر قیمتی خاصی را تجربه نکرده باشد.

    با این حال اما از بازار پژو 405 در مدل SLX خبر می‌رسد که این محصول با توجه به افت قیمت 100 هزار تومانی اش، در هفته منتهی به آبان ماه، 28 میلیون و 800 هزار تومان به فروش رسید.

    به گفته فعالان بازار، پژوپارس افزایش قیمت را طی دو هفته گذشته تجربه کرده بود، 35 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رفت. دیگر محصول ایران خودرو به نام سمند EF7 نیز طی هفته مورد بررسی تغییر قیمتی خاصی را به خود ندید و 30 میلیون و 100 هزار تومان خرید و فروش شد. سمند معمولا نوسان قیمت کمی را در مقایسه با سایر خودروهای داخلی تجربه می‌کند.

    اما آن طور که از بازار رانا خبر می‌رسد، این خودرو کماکان 32 میلیون تومان به فروش می‌رود و از سوی دیگر دنا نیز 42 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

    دنا تا همین چند ماه پیش قیمتی نزدیک به 50 میلیون تومان در بازار داشت. فعالان بازار اما در مورد تیبا نیز می‌گویند که این خودرو قیمت 24 میلیون تومانی خود را حفظ کرده و طی هفته جاری نه ارزان شده و نه گران.

    همچنین برای خرید مدل 132 پراید هم در حال حاضر باید 20 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از ثبات قیمت خودروی موردنظر حکایت می‌کند. قیمت پراید مدل 131 نیز 19 میلیون و 900 هزار تومان است و مدل 111 هم 20 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو