فونیکسریمکسبهتام

تستهای آلایندگی پژو تغییر می‌کنند

عصر خودرو- خودروساز فرانسوی پژوسیتروئن در پی رسوایی تقلب فولکس واگن، برای جلب مجدد اعتماد مصرف کنندگان اعلام کرد تستهای آلایندگی و مصرف بهینه سوخت خودروهایش را تحت شرایط رانندگی واقعی انجام خواهد داد و نتایج آن را منتشر می‌کند.

تستهای آلایندگی پژو تغییر می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، پژوسیتروئن که دومین خودروساز بزرگ اروپاست، اعلام کرد پس از اینکه معلوم شد فولکس واگن با استفاده از یک نرم افزار، در تستهای آلایندگی تقلب کرده است، به بازبینی داخلی خودروهای دیزلی خود پرداخته است. تقریبا نیمی از خودروهایی که تحت برند پژو، سیتروئن و دی اس فروخته می‌شوند، با دیزل کار می‌کنند.

    طبق اعلام پژو، خودروهای این شرکت مطابق با همه استانداردها بوده و هرگز از هیچ گونه نرم افزار یا دستگاهی که تستهای آلایندگی را دستکاری می‌کنند، استفاده نکرده اند. این شرکت با پروسه ای تحت نظارت یک نهاد مستقل تست آلایندگی خودروهایش را آغاز خواهد کرد.

    اقدام اخیر پژو درباره تستهای آلایندگی که همزمان با انتشار گزارش درآمد سه ماهه این شرکت انجام گرفت، منعکس کننده پیامدهای رسوایی آلایندگی فولکس واگن بر صنعت خودروی اروپاست. با وجود اینکه تقلب فولکس واگن در آمریکا فاش شد اما برملا شدن این رسوایی سیستم رگولاتوری اروپا و پروسه تست آلایندگی این منطقه را زیر سوال برد.

    برای پژو تصویر خودروهای دیزلی پاک اهمیت ویژه ای دارد زیرا این شرکت به اروپا نسبت به بازارهای دیگر اتکای بیشتری دارد. ژان باپتیست شاتیون، مدیرمالی پژوسیتروئن اظهار کرده است خودروهای دیزلی این شرکت حاشیه سود بالاتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند.

    بر اساس گزارش مارکت واچ، حدود 4300 خودرو از خط تولید پژوسیتروئن در سال 2014 انتخاب شده اند تا میزان آلایندگی آنها آزمایش شود. پژو اذعان کرده است که تستهای کنونی آلایندگی نشان دهنده آلایندگی در شرایط رانندگی واقعی نیستند.

    این خودروساز در سه ماهه سوم امسال با کمک فروش قوی در اروپا، 12.39 میلیارد یورو (13.64 میلیارد دلار) درآمد را گزارش کرد که 3.2 درصد افزایش نشان داد اما آمار سود سه ماهه را فاش نکرد.

    رشد پژو منعکس کننده اتکای فزاینده خودروسازان اروپا به بازار خانگی‌شان است بویژه که پس از سالها سود بردن از رشد سریع بازار چین، تقاضا برای خودرو در این کشور به دلیل آهسته شدن آهنگ رشد اقتصادی آن کمتر شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو