فونیکسریمکسبهتام

نیسان خودروهای کاملا خودران را تا ۲۰۲۰ روانه خیابانها می کند

عصر خودرو- شرکت خودروسازی نیسان نقشه راه خود را درباره عرضه فن آوریهای خودروهای خودران با رونمایی از مفهومی Leaf Piloted Drive ۱.۰ اعلام کرد.

نیسان خودروهای کاملا خودران را تا ۲۰۲۰ روانه خیابانها می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » به نقل از لفتلین نیوز، نیسان در راستای چشم انداز جهان خودرویی "عاری از تلفات" قصد دارد سیستم های خودروهای خوران را همزمان با پیشرفت این فن آوری به صورت مرحله به مرحله ارائه کند.

    مرحله اول این پیشرفت تحت عنوان پایلوت درایو 1.0 در سال 2016 در ژاپن ارائه خواهد شد که رانندگی خودکار را در یک بزرگراه و ترافیک شدید ممکن می کند.

    این سیستم تا سال 2018 ارتقا خواهد یافت تا خودرو بتواند در خیابان تغییر مسیر بدهد و در نهایت در سال 2020 نیسان متعهد شده که یک خودروی کاملا خودران عرضه خواهد کرد که قادر خواهد بود با موفقیت در مسیرهای پیچیده یا خیابانهای شهری و سر تقاطعها خودرو را کنترل کند.

    نسخه اولیه نیسان لیف برای نیل به این هدف در حال حاضر به یک رادار موجی، اسکنر لیزری، چند دوربین و یک سیستم رایانه ای برای مدیریت خودران بودن خودرو مجهز شده است.

    این شرکت مدعی است که یک اسکنر لیزری پیشرفته مینیاتوری که برای اندازه گیری سه بعدی محیط اطراف خودرو لازم است و همچنین یک سیستم دوربین هشت طرفه که نمای 360 درچه از محیط پیرامون خودرو را ثبت می کند تا به خودرو برای تصمیم گیری در جاده های پیچ در پیچ و تقاطعها کمک کند، ساخته است.

    اسکنرهای لیزری موجود در دیگر نسخه های اولیه خودروهای خودران معمولا بزرگ و بیشتر از چند خودرو قیمت دارند و در واقع مانعی سر راه محقق شدن ورود آن خودروها در بازار هستند.

    مشخص نیست که آیا اسکنر ساخته شده توسط نیسان قیمت این قطعه را به شکل قابل توجهی پایین آورده یا خیر.

    برنامه اعلام شده از سوی نیسان برای عرضه خودروهای خودران در مقایسه با دیگر خودروسازان بلندپروازانه به نظر می رسد. دیگر برنامه های محافظه کارانه تر حاکی از اینست که خودروهای کاملا خودران احتمالا تا اواخر دهه 2020 یا حتی تا 2030 روانه بازار نخواهند شد.
    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو