فونیکسریمکسبهتام

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری (۵)

داتیس فرادیزل آریا، حامی تمامی خودروهای DAF در ایران

عصر خودرو- شرکت داتیس فرادیزل آریا، عرضه‌کننده کشنده‌های DAF در ایران، در سالگرد فعالیت‌های خود حضور پررنگی در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و عمومی و خدمات شهری دارد و با عرضه سری XF محصولات DAF رقابت سختی را با دیگر کشنده‌های اروپایی بازار آغاز کرده است.

داتیس فرادیزل آریا، حامی تمامی خودروهای DAF در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، توحید صادق نژاد، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت داتیس فرادیزل آریا، در آغاز گفتگو با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زمینه واردات خودروهای تجاری توسط واردکنندگان متفرقه گفت:"در حال حاضر حدود 60درصد کشنده‌های DAF وارد شده به ایران توسط داتیس وارد کشور شده است. این خودروها در زمینه دریافت سرویس‌ها و PDI مشکلی نداشتند اما متاسفانه خودروهایی که توسط واردکنندگان متفرقه وارد کشور شده‌اند در بسیاری موارد دچار مشکلاتی بود که ما تلاش کردیم برای ارتقا برند DAF در ایران، از طریق تماس با مالکین این خودروها، سرویس‌دهی به آن‌ها را هم انجام دهیم و در این زمینه موفق شده‌ایم به تعدادی زیادی از مالکین خودروهای DAF خدمت‌رسانی کنیم تا جایی که هم‌اکنون هیچ‌یک از خودروهای DAF وارد شده به ایران مشکلی در این زمینه ندارند و زمین‌گیر نیستند."

    وی در زمینه استقبال مالکین از این طرح گفت:"بازخورد این طرح بسیار خوب بوده است به‌گونه‌ای که ما در ماه معمولا 200 دستگاه خودرو را برای سرویس‌های دوره‌ای و در سایر خدمات در نمایندگی‌هایمان پذیرش می‌کنیم. عمده‌این خودروها مشکلات برقی دارند و بخشی از این مشکل ناشی از عدم اطلاع کافی رانندگان از سیستم‌های برقی خودرو است اما بخش مهم‌تر مشکل ناشی از آن است که خودروهایی که به‌طور متفرقه وارد کشور می‌شوند حتی پروسه PDI را نیز طی نکرده‌اند. پیش از تحویل خودرو باید به‌طور کامل آن را بازبینی کرد تا اگر مشکلی در خودرو است رفع شود. خودروهای امروزی به دلیل سیستم مدیریت پیشرفته‌ای که دارند بخش عمده‌ای از مشکلات را به اطلاع راننده می‌رسانند و عملا عیب‌یابی آن‌ها با دانستن مشکل آسان‌تر می‌شود اما متاسفانه خودروهایی که پروسه PDI را طی نکرده‌اند گاهی با مشکل و خطا در سیستم به مشتری تحویل می‌شوند."

    وی در زمینه سرویس جدید خدماتی داتیس فرادیزل آریا برای خدمات جاده‌ای به مشتریان گفت:"ما هم‌اکنون نمایندگانی در استان‌های مختلف داریم و در حال توسعه شبکه نمایندگی‌ها نیز هستیم اما برای سرویس‌دهی به خودروهایی که در مسیر نیاز به کمک دارند خدمت جدید را به عنوان دکتر DAF تراکس راه اندازی کرده‌ایم. برای این منظور نیروهای متخصص و دوره دیده مورد استفاده قرار می‌گیرند و خودرویی به همین منظور در نظر گرفته شده تا بتواند در محل به مشتریان سرویس دهد. البته در کنار این، یک متخصص از طریق تلفن مشتریان را راهنمایی می‌کند تا حتی بدون نیاز به حضور در محل بتوان مشکلات را تشخیص داد. تابه‌حال تقریبا تمامی مشکلات موجود برای مشتریان را از طریق راهنمایی تلفنی برطرف کرده‌ایم. این سرویس‌ها شامل خودروهای عرضه شده توسط داتیس و سایر خودروهای DAF در ایران می‌شود."

    صادق نژاد در زمینه وضعیت فعلی بازار خودروهای تجاری گفت:"در حال حاضر به دلیل وضعیت اقتصادی کشور، مالکین خودروهای تجاری مشکلات زیادی در زمینه فعالیت دارند و در زمینه حمل و نقل کالا با رکود مواجه هستیم. این خودروها خودروی کار هستند و درصورتی‌که در زمینه حمل و نقل شاهد رکود باشیم مالکین انگیزه‌ای برای خرید خودروها ندارند اما مشکل مهم‌تر در این میان نرخ بالای تسهیلات لیزینگ است. ما مشتریانی داریم که توانسته‌اند برای جابجایی بار قرارداد امضا کنند اما وقتی برای خرید خودرو مراجعه می‌کنند با نرخ بالای لیزینگ مواجه می‌شوند و این مسئله درنهایت باعث می‌شود خودرو برای آن‌ها گران تمام شود. عرضه‌کننده‌های خودروهای تجاری، شرکت‌های باربری و لیزینگ ها نقش موثری در چرخه اقتصادی خودروهای تجاری دارند و اگر لیزینگ ها در این زمینه همکاری نکند مشکلات ادامه خواهد داشت."

    وی در زمینه حضور داتیس فرا دیزل آریا در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت:"بر اساس قراردادی که با سازمان راهداری منعقد شده است، خریداران خودروهای DAF می‌توانند از تسهیلات 300 میلیون تومانی با نرخ 12درصد برای خرید این خودروها بهره‌مند شوند که به‌این‌ترتیب در مقابل تسهیلات لیزینگ مشتریان بیش از 100 میلیون تومان هزینه کمتری پرداخت می‌کنند. ما برای انجام تعهداتمان در این زمینه آماده‌ایم و هم‌اکنون هم تقاضاهایی برای این منظور داریم اما بر اساس آنچه شنیده‌ایم پروسه بانکی این طرح پیچیده است."

    تامین قطعات خودروهای تجاری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مالکین این خودروها است. صادق نژاد در زمینه اقدامات مجموعه داتیس در این زمینه گفت:"ما با هماهنگی هیات مدیره و در جهت رفاه حال مشتریان، سود واردات قطعات را به حداقل رسانده‌ایم. هم‌اکنون واردات قطعات از طریق واردکنندگان دیگر هم انجام می‌شود  و ما در این زمینه با آن‌ها در ارتباط هستیم اما تاکید کرده‌ایم در زمینه قطعات عملکردی موتور به‌هیچ‌عنوان نباید قطعات غیر اصلی وارد شود. در زمینه بعضی از قطعات تزیینی، قطعه سازان دیگر قطعاتی دارند که قیمت مناسبی دارد و استفاده از آن‌ها در خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کند و هرچند شاید کیفیت قطعات اصلی را نداشته باشد اما درنهایت در کارکرد خودرو خللی ایجاد نمی‌کند اما در زمینه قطعات عملکردی و فنی به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان پذیرفت قطعات غیر اصلی بر روی خودروها نصب شود و به همین دلیل ما هم تنها از قطعات اصلی DAF برای این منظور استفاده می‌کنیم."

    صادق نژاد در پایان در زمینه عرضه محصولات جدید در ایران گفت:"به‌زودی DAF  سری CF را به بازار عرضه می‌کنیم. سری XF عرضه شده توسط ما با اتاق XXL عرضه می‌شود که به دلیل ارتفاع بلند کابین نهایت رفاه برای راننده را ایجاد می‌کند و عملا در سطح بالاتری نسبت به بسیاری از برندهای اروپایی قرار می‌گیرد اما برای رانندگانی که ابعاد کوچک‌تر اتاق را مدنظر دارند CF را عرضه خواهیم کرد. البته CF نیز نسبت به رقبای اروپایی خود اتاق بزرگ‌تری دارد و همچنان سطح بالایی از رفاه راننده در آن مدنظر قرار گرفته است و به‌طور مشخص می‌تواند با سری G اسکانیا، رنو پرمیوم و ولوو FH رقابت کند ضمن آنکه مزیت بزرگ DAF استهلاک پایین و توان مناسب آن است که در سری CF نیز مدنظر بوده است."

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط