فونیکسریمکسبهتام

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری (۱۰)

اتوبوس‌های ماز از سال آینده وارد بازار کشور می‌شوند

عصر خودرو: مدیرعامل گروه آذهاتیکس در حاشیه نمایشگاه حمل ‌نقل از تلاش این شرکت برای آغاز تولید اتوبوس‌های ماز در آینده نزدیک خبر داد.

اتوبوس‌های ماز از سال آینده وارد بازار کشور می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به گفته اسماعیل پایداری حدود 16‌هکتار زین برای ساخت 34هزار متر سالن در مرحله اول توسط این گروه خریداری‌شده است تا اتوبوس‌های ماز در این کارخانه جدید گروه آذهایتکس به تولید برسد و از سال آینده آماده عرضه به بازار شود.این اتوبوس‌ها با برند ماز عرضه می‌شوند اما در شاسی‌ آن‌ها از پیشرانه گازسوز بنز استفاده‌شده است که ازاین‌جهت این اتوبوس‌ را هم‌ردیف دیگر خودرو‌های کار گروه آذهایتکس قرار می‌دهد.

    مدیرعامل آذهایتکس همچنین از تمایل دهیاری‌های و شهرداری‌ها برای خریداری اتوبوس‌های گازسوز خبر داد و افزود تولید گسترده این اتوبوس‌ها از طریق بند"ق" مبنی بر نوسازی ناوگان فرسوده‌ها امکان‌پذیر است به‌گونه‌ای که این سازمان قصد خرید حدود 17‌هزار اتوبوس را دارد اما پیش از اتوبوس‌ها حدود 65‌هزار خودرو کار و تجاری فرسوده در صف هستند که نسبت به اتوبوس‌ها برای جایگزینی در اولویت قرار دارند.بزرگ‌ترین مشکل درزمینهٔ اجرای بند "ق" تأمین اعتبار است که می‌تواند از سوی مؤسسات مالی و اعتباری صورت بگیرد و دولت نمی‌تواند مستقیماً در این مسئله کمکی کند.به گفته پایدار در بند "ق" ذکرشده است که از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت ، 70‌درصد قیمت خودرو تأمین می‌شود و 30‌درصد باقی‌مانده تنها از مشتریان دریافت خواهد شد.پایدار همچنین از عرضه مینی‌بوس ماز در فاز دوم و پس از عرضه اتوبوس در نیمه دوم سال آینده خبر داد.

    مدیرعامل آذهایتکس درزمینهٔ نصب پیشرانه مرسدس بنز روی همه خودرو‌های این شرکت در ایران گفت : محصولات ما پیش‌تر با پیشرانه‌هایی نظیر رنو ، مان ، دویتز و ... عرضه می‌شد که تنوع در پیشرانه‌ها موجب گستردگی و مشکلات در ارائه خدمات می‌شد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم پیشرانه‌های محصولاتمان را یکسان‌سازی کنیم و هم‌اکنون تمامی کشنده‌ها و کامیون‌های ما با پیشرانه‌های بنز به بازار عرضه می‌شوند.

    پایدار ضمن تأکید روی اجازه داخلی سازی تا 40 درصد از سوی شرکت مادر یعنی ماز گفت : هم‌اکنون در کشنده‌های 10 و 6 چرخ موفق به 24‌درصد داخلی سازی شده‌ایم.مواردی همچون تایز ، باتری ، رنگ به‌دلخواه مشتری ، برخی قطعات شاسی ، صندلی ، شیشه ف تخت ، رینگ و ... قطعاتی هستند که تا این درصد از داخلی سازی را امکان‌پذیر کرده‌اند اما در نظر داریم در آینده نزدیک با داخلی سازی قطعات جدید نظیر اتاق ، شاسی ، ترمز و ... این رقم را به حدود31‌درصد برسانیم.

    با توجه به آغاز کار مجدد شرکت ایدم تبریز در همکاری با مرسدس بنز آلمان برای تولید پیشرانه‌های دیزلی این برند معتبر و همچنین استفاده از پیشرانه‌های بنز در محصولات اذهایتکس مطمئناً این سؤال پیش می‌آید که آیا آذهایتکس قصد تأمین پیشرانه از بنز را دارد یا خیر ؟ مدیرعامل آذهایتکس عقد چنین قراردادی را مستلزم وجود پیشرانه موردنظر آذهایتکس در سبد محصولات ایدم دانست و افزود : هنوز پیشرانه‌هایی که قرار است در ایدم تولید شوند به‌صورت کامل مشخص نشده‌اند و اگر پیشرانه سری 500 مورداستفاده در محصولات ما توسط ایدم تولید شوند مطمئناً آن‌ها را انتخاب خواهیم کرد چراکه تولید این پیشرانه‌ها با افزایش اشتغال و صرفه‌جویی ارزی همراه است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو