فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ (۸۱)

در گفتگو با مدیرعامل آذهایتکس عنوان شد ؛حضور پررنگ آذهایتکس در طرح نوسازی ناوگان خودروهای تجاری سنگین

عصر خودرو -آذهایتکس، نماینده ماز بلاروس از جمله تجاری سازان حاضر در نمایشگاه خودرو تهران است. این شرکت طیف کاملی از خودروهای تجاری سنگین برند ماز را عرضه می‌کند و با تولید این خودروها در کشور توانسته علاوه بر اشتغال‌زایی مناسب، محصولات باکیفیت و معتبر اروپایی را عرضه کند

در گفتگو با مدیرعامل آذهایتکس عنوان شد ؛حضور پررنگ آذهایتکس در طرح نوسازی ناوگان خودروهای تجاری سنگین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰
  • 1
  • در گفتگو با مدیرعامل آذهایتکس عنوان شد ؛حضور پررنگ آذهایتکس در طرح نوسازی ناوگان خودروهای تجاری سنگین
  • 1

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، . در زمینه فعالیت‌های این شرکت با اسماعیل اکبرپور پایدار، مدیرعامل آذهایتکس به گفتگو نشستیم.
•  آذهایتکس برای دومین نمایشگاه خودروی تهران برای بازدیدکنندگان چه محصولاتی در نظر گرفته است؟
ما محصولات کاملی را که پیش از این عرضه کرده بودیم را به تهران آورده‌ایم و به این ترتیب طیف کاملی از محصولات را در اینجا به نمایش گذاشته‌ایم. قصد داشتیم اتوبوس تولید شده در آذهایتکس را نیز در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش بگذاریم که نمایش آن به نمایشگاه‌های بعدی و احتمالا نمایشگاه حمل‌ونقل موکول شده است.
•  برای نمایشگاه امسال هم برنامه برای فروش محصولات خود دارید؟ و تخفیف برای خرید در نمایشگاه در نظر گرفته‌اید ؟
بله برای این دوره از نمایشگاه هم برنامه برای فروش محصولات خود در نظر داریم و تخفیفاتی هم در نظر گرفته‌ایم ولی به طور کلی در نمایشگاه خودرو تهران اولویت اول ما فروش نیست و قصد داریم بازدیدکنندگان را با محصولات اروپایی ماز آشنا کنیم و فروش بیشتر برای ما در نمایشگاه‌های شهرستان است. می‌توان گفت نمایشگاه تهران بیشتر تخصصی بوده ولی با این حال تخفیفات و تدابیری در نظر گرفته‌ایم که این تخفیف از طریق خودروهای فرسوده بوده است و ما قراردادی با سازمان راهداری و سازمان مصرف سوخت بابت خودروهای فرسوده منعقد کرده‌ایم و از این طریق توانستیم برای 80 درصد قیمت خودرو که رقمی حداکثر معادل 320 میلیون تومان است وام فراهم کنیم و پرداخت 20 درصد مبلغ محصول به‌صورت نقدی صورت می‌گیرد. باوجود رکود در بازار، رانندگان برای جایگزینی خودروهای فرسوده خود مشتاق به استفاده از این طرح هستند. ما این طرح را از سال پیش شروع کرده‌ایم و امسال طرح و شرایط تغییر کرده است. در اجرای این طرح سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت هم وارد شد و امسال طرح جدید را شروع کرده‌‌ایم و خودروها را از ماه دیگر به مشتریان تحویل خواهیم داد. اگر طرح‌های جایگزینی خودروهای فرسوده به‌خوبی انجام می‌شود علاوه بر منافع زیاد در زمینه کاهش مصرف سوخت، شاهد کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای و حتی زیباتر شدن جاده‌های کشور هستیم. همه این‌ها منافعی است که در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده باید در نظر گرفت.
•  به دلیل این که شما شریک اروپایی دارید می‌توان این را پیش‌بینی کرد که در آینده منابع مالی اروپایی به کار وارد شود؟
اگر ما بتوانیم به منابع مالی ارزان دسترسی پیدا کنیم بر روی رونق اقتصادی تاثیر زیادی خواهد داشت. اگر تولید‌کننده بتواند به منابع مالی با 3 درصد سود دسترسی پیدا کند تا می‌تواند به‌مراتب بهتر از زمانی که به یک منبع مالی با 27 درصد سود دسترسی دارد به تولید بپردازد. ما تا امروز با هیچ بانک خارجی وارد معامله نشدیم و در کل می‌توان گفت که آن‌ها تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در ایران دارند به دلیل سود پایینی که دریافت می‌کنند به دنبال بازاری با سود کم هستند و به همین دلیل فعلا امکان حضور در بازار ایران را ندارند. یکی از منافع برجام که کمتر مدنظر قرار گرفته است جذب سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی است که می‌تواند باعث رونق تولید و اشتغال شود و درنهایت سود آن به مشتریان می‌رسد.
•  به‌عنوان سوال آخر، نمایشگاه امسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
به‌طورکلی، نمایشگاه امسال در سطح خوبی قرار دارد و بیشتر به سمت تخصصی شدن می‌رود ولی محل برگزاری آن با مشکلاتی مواجه است به‌طور مثال تعداد غرفه‌ها برای عرضه‌کننده محصولات کافی نیست و مشکلاتی از قبیل واقع شدن برخی از غرفه‌ها در فضای باز باعث شده تا شرایط برای غرفه‌دارها دشوار شود ولی در کل می‌توان گفت که به نسبت سال گذشته پیشرفت قابل‌توجهی داشته و این مساله کاملا مشهود است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
      آرشیو