فونیکسریمکسبهتام

مشاور وزیر صنعت

نبود مشتری بالفعل بر رکود بازار دامن زده است

عصر خودرو- سیاست ارائه تسهیلات برای خودرو ۶ ماهه است و سیاستی طولانی مدت نخواهد بود اما می تواند انگیزه خوبی برای افرادی باشد که توان خرید خودرو را ندارند اما علاقمند هستند خودور داشته باشند.

نبود مشتری بالفعل بر رکود بازار دامن زده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایلنا، محمود دودانگه در خصوص بسته خروج از رکود اظهار داشت: با توجه به اینکه برجام باید در مقطعی مشخص به مرحله اجرا برسد و شرایط خاصی بر اقتصاد کشور حاکم است بسته خروج از رکود از سوی دولت برای مقطعی خاص ارائه  شد .

    وی افزود: پس از توافق هسته ای انتظارات جامعه بالا رفته است و مردم انتظار دارند کالاها و محصولات خود را به راحتی بتوانند با قیمتی مناسب از بازار خریداری کنند ضمن اینکه انتظار دارند محصولات بادوامی که تهیه می کنند از کیفیت و استانداردهای روز دنیا برخوردار باشد و همه این انتظارات باعث شده تا محصولات تولیدی بنگاههای صنعتی ( خودرو و لوازم خانگی ) عملا مشتری بالفعلی نداشته باشند و این موضوع بر رکود بازار دامن زده است.

    دودانگه ادامه داد: در این مدت نامه های زیادی از سوی تولیدکنندگان به وزیر صنعت با این مضمون که فکری به حال شرایط فعلی و برون رفت از رکود کنید و اقدامی عاجل برای بنگاههای تولیدی انجام دهید ارسال شد و بهترین اقدام ارائه بسته خروج از رکود و سیاست انبساطی و افزایش تقاضا بود.

    وی تصریح کرد: البته با افزایش انگیزه برای خرید کالا مشکلات بنگاههای تولیدی تا حدودی حل خواهد شد اما این بسته در کوتاه مدت تنها یک مسکن است و در درازمدت اثرگذاری قابل توجهی نخواهد داشت.

    دودانگه با بیان اینکه امیدواریم آنچه مورد توجه قرار می گیرد به صورت پایدار و درازمدت باشد افزود: توجه به ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری و رعایت استانداردها در تولیدات صنعتی نیز حائز اهمیت است همچنین توجه به صادرات غیر نفتی و ایجاد تقاضای موثر در بازارهای جهانی و تلاش برای تولید محصولات کیفی نیز مهم است.

    مشاور وزیر صنعت ادامه داد: یکی از آثار سیاست های انبساطی افزایش تورم است که اگر با بهره وری لازم و افزایش ظرفیت بنگاهای اقتصادی همراه نباشد تورم شدت خواهد گرفت.

    وی در مورد سود 16 درصدی وام 25 میلیونی خودرو نیز گفت: این سیاست 6 ماهه است و سیاستی طولانی مدت نخواهد بود اما می تواند انگیزه خوبی برای افرادی باشد که توان خرید خودرو را ندارند اما علاقمند هستند تا خودور داشته باشند.ضمن اینکه این موضوع می تواند محرک خوبی برای صنعت خودرو باشد و فرصتی برای افزایش کیفیت و رشد استانداردها و کیفیت خودرو شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو