فونیکسریمکسبهتام

بر اساس بسته‌های حمایتی و بهبود شرایط، فعالان بازار به مردم پیشنهاد دادند

خودرو بخرید

عصر خودرو : اعلام جزییات وام ۲۵میلیون تومانی خرید خودرو یکی از خبرهای داغی بود که در هفته‌ای که گذشت، در رسانه‌های مختلف مطرح شد اما با این حال رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران همچنان از تداوم رکود در بازار خودروهای داخلی سخن می‌گوید.

خودرو بخرید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صمت، آنطور که غلامحسین قاسمیان اظهار می‌کند: اعلام جزییات وام خرید خودرو هم تا این لحظه تاثیر چندانی در وضعیت فعلی حاکم بر بازار نداشته و همچنان بازار خودروهای داخلی با رکودی جدی همراه است.
    بنا بر اظهارات قاسمیان با اعلام جزییات تسهیلات اختصاصی از سوی دولت، متقاضیان خرید خودرو منتظر هستند تا بازار خودرو با تغییر یا کاهش قیمت مواجه شود، این درحالی است که با ارائه تسهیلات خرید خودرو و اعلام جزییات آن، تاکنون قیمت خودرو در بازار تغییر نکرده است. وی به متقاضیان خرید خودروهای داخلی توصیه کرد تا شرایط کنونی بازار را از دست ندهند، چراکه شرایط فعلی، بهترین زمان برای خرید خودرو است و بهتر است مشتریان در انتظار کاهش قیمت نباشند زیرا قیمت خودروهای داخلی بیش از قیمت‌های مصوب شده افت نخواهد کرد. خبر ورود خودروهای تولید سال 2016م به بازار نیز از مواردی است که رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان تهران به آن اشاره کرده و گفته است، با وجود عرضه بسیار محدود خودروهای مدل 2016 تاکنون در بازار خودروهای وارداتی تحرکی ایجاد نشده و همچنان بازار در رکود شدید به سر می‌برد. علاوه بر اظهارات رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو که معتقد است اعلام جزئیات تسهیلات 25میلیون تومانی هم نتوانسته تاثیری بر بازار بگذارد،

    اظهارنظرهای متفاوتی نیز از سوی فعالان صنعت قطعه‌سازی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره وام 25میلیون تومانی خرید خودرو مطرح شده است. محمدباقر رجال، رییس انجمن قطعه‌سازان کشور از فعالانی است که به تاثیر تسهیلات پرداختی بر وضعیت صنعت قطعه‌سازی کشور اشاره کرده و معتقد است در صورتی که با اختصاص تسهیلات خرید، بازار خودرو رونق پیدا کند، این اطمینان وجود ندارد که مطالبات قطعه‌سازان پرداخت شود. رجال پیشنهاد می‌کند که اگر قرار است برای رفع مشکلات نقدینگی قطعه‌سازان تسهیلاتی پرداخته شود، این تسهیلات باید به صورت مستقیم به خود قطعه‌سازان پرداخته شود. محمدرضا نجفی‌منش، عضوهیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان کشور نیز از دیگر فعالان صنعت قطعه‌سازی است که معتقد است افزایش وام خرید خودرو یک گام رو به جلو برای خروج از رکود است. نجفی‌منش از دولت قدردانی کرده و گفته است گام نخست دولت مطلوب بوده و ما منتظر اقدامات بعدی دولت در قالب ارائه لایحه بهبود فضای کسب‌وکار و اصلاح مقررات مالی هستیم و امیدواریم تداوم همکاری دولت با تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی بتواند آینده رو به رشدی را در حوزه اقتصاد و بهبود فضای کسب‌وکار با برداشته شدن موانع به دنبال داشته باشد. حسین گروسی از نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی است که بسته پیشنهادی دولت را حرکت مناسبی در حمایت از تولید داخل می‌داند اما معتقد است اختصاص تسهیلات به متقاضیان خرید خودرو نمی‌تواند مسائل و مشکلات صنعت خودرو را به تنهایی برطرف کند. گروسی معتقد است همزمان با ارائه تسهیلات خرید به متقاضیان خودروهای داخلی انتظار می‌رود خودروسازان کیفیت و خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی را افزایش دهند و مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کنند زیرا قطعه‌سازی ارتباط بسیار تنگاتنگی با خودروسازی و کیفیت در این بخش دارد و تا زمانی که رضایت قطعه‌سازان جلب نشود، به‌طور قطع نمی‌توان خودرو با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه کرد. بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی نیز از نمایندگانی است که در چند روز اخیر درباره وام 25میلیونی خرید خودرو و تاثیر آن بر بازار خودرو سخن گفته است. به اعتقاد نعمتی، بسته پیشنهادی دولت و اختصاص تسهیلات به متقاضیان خرید خودرو، نمی‌تواند به تنهایی مشکلات صنعت خودرو را برطرف کند. نعمتی گفته است در صورتی که اراده دولت بر این باشد که این تسهیلات ارائه شود، به طور قطع شرایط لازم برای اختصاص این تسهیلات به متقاضیان فراهم خواهد شد اما این راهکار، مشکلات صنعت خودرو ایران را حل نخواهد کرد. بنابر اظهارات این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تعدیل قیمت خودرو، ارتقای کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب در صنعت خودرو، از اقدامات ریشه‌ای است که باید در صنعت خودرو انجام شود. محمد حسن‌نژاد نیز یکی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است که تداوم شرایط فعلی بازار خودرو را باعث بیکاری بخش عظیمی از شاغلان در این بخش و افزایش واردات خودرو می‌داند.

    به اعتقاد حسن‌نژاد، خودروسازان باید از امکانات خود به درستی استفاده کرده و سعی کنند با افزایش ارائه خدمات به مشتری و رشد کیفی، افزایش وام بانکی و کاهش سود، محصولی با کیفیت را به بازار عرضه کنند تا این صنعت از حالت رکود خارج شود. در همین حال بررسی قیمت انواع خودروهای وارداتی در هفته‌ای که گذشت حاکی از این است که قیمت این خودروها در بازار با 400هزار تومان افزایش، بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داده و قیمت کارخانه‌ای خودروهای وارداتی نیز همزمان با ورود مدل‌های 2016 به بازار با افزایش 13میلیون تومانی روبه‌رو شده است. به طوری که این تغییر قیمت را در خودرویی نظیر کیا اپتیما فول 2016 و کیا اسپرتیج فول 2016 می‌توان شاهد بود. همچنین قیمت انواع خودروهای داخلی نیز در بازار با افزایش 400هزار تومانی در برلیانس اچ320 اتوماتیک بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و پژو پارس معمولی نیز کاهش 600هزار تومانی را شاهد بود که بیشترین افت قیمت در خودروهای داخلی در بازار بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو