فونیکسریمکسبهتام

سهم خودروسازان از بازارهای جهانی چقدر است؟

خودرو بیش از نیمی از بازار خود را از دست داد

عصر خودرو- ایران به کشورهایی مانند آلمان و چین نیز خودرو صادر کرده است اما تعداد خودروهای صادراتی به این کشورها در حدی نیست که از این اقدام بتوان تحت عنوان بازاریابی برای توسعه سهم خودروسازان از بازارهای جهانی یاد کرد .

خودرو بیش از نیمی از بازار خود را از دست داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، سهم صنعت خودروسازی ایران از بازارهای بین المللی رو به کاهش است . در حالی که دولت برای مقابله با بحران اقتصادی و غلبه بر رکود ، تحریک تقاضا را در دستور کار قرار داده است، ایران با از دست دادن بازارهای بین المللی نیز دست و پنجه نرم می کند .

    بررسی ها نشان می دهد میزان صادرات خودرو از ایران در سال گذشته نسبت به چهار سال قبل از آن به یک سوم رسیده است . ایران در سال 1389 بیش از 69 هزار دستگاه خودرو صادر کرد اما این رقم در پایان سال گذشته 27 هزار دستگاه گزارش شد .

    حجم صادرات خودرو در سال جاری نیز کاهشی قابل توجه را تجربه کرده است . پیش بینی می شود کاهش سهم بازار خودروسازان در سال جاری شدت بیشتری را نسبت به سال گذشته تجربه کند .

    آمارهای ارائه شده از سوی گمرک نشان می دهد در 5 ماه اول امسال تنها 2206 دستگاه خودرو از ایران صادر شده است .

    بر این اساس صنعت خودروسازی ایران هر چند با حمایت های بی دریغی از سوی دولت همراه است و سیاست هایی برای غلبه بر وضعیت فعلی در دستور کار قرار می گیرد اما نتوانسته است در سال های طولانی ورود به بازارهای جهانی سهم چندانی را از آن خود کند .

    تشدید تجریم ها در ابتدای دهه نود سبب شد اقتصادی ایران با مشکلات فروانی روبرو شود . شوک ارزی که وزرای دولت سابق از آن به عنوان در رفتن لنگر ارز یاد می کنند، سبب شد قیمت خودرو تا سه برابر در بازارهای داخلی افزایش یابد. افکار عمومی انتظار داشت پس از توافق هسته ای تغییراتی در این صنعت ایجاد شود اما این اتفاق رخ نداد .

    برآوردهای نشان می دهد هم زمان با کاهش حجم فروش خودرو در بازارهای داخلی و دپوی خودروها در انبارهای خودروسازان ، سهم خودروسازان از بازارهای خارجی نیز کاهش یافته است . دولت با اعلام پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی در صدد بهبود وضعیت بازار خودروست . پیش از این سوریه یکی از مهمترین بازارهای هدف ایران برای صادرات خودرو بود که تحولات داخلی این کشور و درگیری های نظامی در آن سبب شد امکان صادرات خودرو به این کشور از میان برود . عراق در حال حاضر مهمترین بازار خودروهای صادراتی ایران است .

    هر چند ایران به کشورهایی مانند آلمان و چین نیز خودرو صادر کرده است اما تعداد خودروهای صادراتی به این کشورها در حدی نیست که از این اقدام بتوان تحت عنوان بازاریابی برای توسعه سهم خودروسازان از بازارهای جهانی یاد کرد .

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو