فونیکسریمکسبهتام

بررسی وضعیت بازار خودروهای کارکرده

خرید دست دومی‌ها صفر شد

عصر خودرو : بررسی گزارش هفتگی بازار خودرو نشان می‌دهد، بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم داخلی و وارداتی سر درگریبان فرو برده و تکان نمی‌خورد. به گونه‌ای که فعالان بازار معتقدند از زمانی که وام ۲۵میلیون تومانی خرید خودرو اعلام شده رکود در بازار خودروهای دست دوم نیز تشدید شده است.

خرید دست دومی‌ها صفر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، علاوه بر آن بازار خودروهای صفر کیلومتر نیز همچنان سرد است و مشتریانی که قصد خرید داشتند، در شرایط کنونی دست از خرید کشیده‌اند. درواقع مشتریان با نوید تزریق نقدینگی در انتظار دریافت این وام هستند و در حال‌حاضر برای خرید خودرو صبر پیشه کرده‌اند. با این شرایط بازار، چشم‌انتظار اجرایی شدن وام 25 میلیون تومانی است و گویا باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار بازار خودرو

    است. یک فعال بازار خودرو درباره اوضاع بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم داخلی و وارداتی سخن می‌گوید. کاظم محمدی نیکخواه معتقد است بعد از اتفاقاتی که بر صنعت خودرو گذشت و همزمان با اعلام وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو میزان خرید و فروش خودروهای دست دوم داخلی و وارداتی در بازار تهران افت پیدا کرد، به گونه‌ای که درحال‌حاضر متقاضی برای خرید این خودروها با کاهش چشمگیری مواجه شده است. محمدی نیکخواه معتقد است از زمانی‌که خبر وام 25 میلیون تومانی به متقاضیان اعلام شده است، شرایط بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم نسبت به گذشته با شرایط نامناسبی مواجه شده زیرا مشتریان در انتظار دریافت نقدینگی هستند تا خودروهای صفر خریداری کنند و از این رو میزان خرید خودروهای دست دوم کاهش پیدا کرده و مشتریان در انتظار خرید خودروهای جدید براساس بسته پیشنهادی از سوی دولت هستند. وی اظهار می‌کند: در 10 یا 15 روز گذشته خرید و فروش خودروهای دست دوم وارداتی به صفر رسیده و خودروهایی مانند بنز و تویوتا فروخته نمی‌شود زیرا مردم منتظر هستند با دریافت نقدینگی خودروهای صفر داخلی خرید کنند. به گفته این فعال بازار خودرو، در گذشته خودروهای دست دومی که مورد استقبال مشتریان قرار می‌گرفته در تهران بالای 10 سال و در شهرستان‌ها نیز مشتریان اقدام به خرید خودروهای دست دوم زیر 10 سال می‌کردند. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و اتومبیل‌داران نیز بر راکد بودن بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم داخلی و خارجی اتفاق‌نظر دارد. غلامحسین قاسمیان می‌گوید: درحال‌حاضر خودروهای دست دوم داخلی و وارداتی به فروش نمی‌رود و بازار راکد است. وی به قیمت‌های خودروهای دست دوم داخلی و وارداتی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: قیمت خودروهای دست دوم داخلی و وارداتی افزایش پیدا نکرده و در گذشته متقاضیان خرید خودروهای دست دوم براساس قدرت خرید خود هزینه می‌کردند و عده‌ای پراید و عده‌ای پرشیا خریداری می‌کردند.


    افزایش انتظارات متقاضیان
    گفته‌های این فعالان بازار درباره وضعیت خرید و فروش خودروهای دست دوم درحالی است که مجید منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است مطرح کردن خبر اعطای تسهیلات به متقاضیان پیش از پرداخت و رسانه‌ای شدن آن باعث کاهش تقاضا در بازار خودرو شده است، در حالی که این خبر باید پس از قطعی شدن پرداخت تسهیلات به متقاضیان اعلام می‌شد زیرا با اعلام این خبر، توقعات و انگیزه متقاضیان افزایش پیدا کرده و بازار با رکود مواجه شدهاست. از سوی دیگر امیرحسین قناتی، مدیر کل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز معتقد است که از زمان اعلام وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو مدتی گذشته و درصورتی که به جامعه تزریق نشود، به طور قطع اثربخش نخواهد بود. به گفته قناتی، با توجه به تاخیر از زمان اعلام تا اجرای این طرح مشتریان از خرید خودرو دست نگه داشته‌اند و منتظر انجام این طرح هستند که این موضوع اثر رکود را تشدید کرده و امید است بانک مرکزی هرچه زودتر راهکار اجرایی این طرح را به بانک‌ها اعلام کند. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت انواع خودروهای داخلی و وارداتی دست دوم پرداخته‌ایم. در حال حاضر قیمت خودرو پژو پارس در بازار 30 میلیون تومان و پژو 206 تیپ 6 نیز معادل 23 میلیون تومان به فروش می‌رسد. خودرو پراید صندوقدار نیز با قیمت 14 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت سمند LX EF 7 در بازار 22 میلیون تومان و پژو GLX 405 نیز 19 میلیون تومان است.. تندر 90، 2E نیز 28 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد. قیمت انواع خودروهای وارداتی دست دوم نیز در بازار به این شکل است که ب ام‌و 320i با قیمت 175 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. کیا اسپرتیج در بازار 105 میلیون تومان و 45 IX هیوندای نیز قیمتی معادل 173 میلیون تومان دارد. هیوندای آزرا نیز 95 میلیون تومان به فروش می‌رسد. لیفان 60X با قیمت 48 میلیون و 500 هزار تومان و کیا سورنتو 172 میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود. خودرو جک 5J نیز قیمتی معادل 52 میلیون تومان دارد. هیوندای سوناتا با قیمت 105 میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت تویوتا یاریس هاچ‌بک نیز در بازار 52 میلیون تومان است. لکسوس 570LX قیمتی معادل 840 میلیون تومان دارد و هیوندای جنسیس نیز 144 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو