فونیکسریمکسبهتام

در آلمان

خودروهای دیزلی خارجی تست می‌شوند

عصر خودرو- آلمان پس از اینکه فولکس واگن به تازگی افشا کرد اطلاعات نادرستی درباره آلایندگی دی اکسید کربن داده است، تصمیم دارد خودروهای دیزلی از جمله محصولات تولیدکنندگان خارجی را تست کند.

خودروهای دیزلی خارجی تست می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، فوکس واگن در افشاگری جدیدی که بحران تقلب این خودروساز را عمیق‌تر کرد، اقرار کرد میزان آلایندگی دی اکسید کربن حدود 800 هزار خودروی به فروش رفته در اروپا را کمتر از سطح واقعی برآورد کرده است.

    این خودروساز آلمانی در سپتامبر اقرار کرد در تست آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا تقلب کرده است.

    الکساندر دوبرینت، وزیر حمل و نقل آلمان در مصاحبه ای به نشریه بیلد گفت: ما در حال حاضر سرگرم بررسی دقیق خودروهای دیزلی تولیدکنندگان دیگر از جمله خودروسازان خارجی هستیم.

    بر اساس گزارش رویترز، وزیر حمل و نقل آلمان عنوان کرد: اتحادیه اروپا سرگرم کار روی تستهای آلایندگی خودرو برای آینده است که شامل تستهای جاده‌ای و لابراتواری خواهد بود. این تستها دقیق‌تر خواهند شد و به رانندگی معمولی در جاده شباهت بیشتری پیدا خواهند کرد.

    در این بین خبرگزاری فرانسه به نقل از سگولن رویال، وزیر محیط زیست این کشور گزارش داد تستهای اولیه تقلب خودروهای گروه فولکس واگن در تست آلایندگی را تایید کرده اند اما خودروهای سایر برندها پاک بوده اند.

    فرانسه پس از اینکه فولکس واگن در سپتامبر اقرار کرد 11 میلیون خودرو در سراسر جهان به نرم افزاری مجهز هستند که برای کمتر از سطح واقعی نشان دادن میزان آلایندگی آنها طراحی شده است، به سرعت تست خودروها را آغاز کرد.

    رویال به شبکه رادیویی "فرانس اینفو" گفت: از 10 خودرویی که از همه برند تست شده‌اند، سطح اکسید نیتروژن خودروهای فولکس واگن پنج برابر حد مجاز بود که تقلب در آنها را تایید می‌کند.

    وی اظهار کرد آلایندگی خودروهای دیزلی سایر خودروسازان هم بالای حد مجاز بود اما با اختلافاتی که بین تستهای آزمایشگاهی و واقعی طبیعی محسوب می‌شوند، همخوانی داشتند.

    وزیر محیط زیست فرانسه اظهار کرد یک تست معتبر و جامع تا پایان ماه جاری آماده خواهد شد و برای بررسی حدود 100 مدل خودرویی که در این کشور به فروش می‌روند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو