فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۱۷»

روز غم انگیز «پکن»

عصر خودرو- در پی شدت گرفتن آلودگی هوا در پایتخت چین در روز سه شنبه که این کلانشهر را در تاریکی مطلق فرو برد، مسئولان محیط زیست را بر آن داشت تا دستور تعطیلی موقت بیش از ۲ هزار کارخانه را در این شهر صادر کنند.

روز غم انگیز «پکن»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، بسته شدن کارخانه و مکان های آلوده کننده در شرایطی شدت می گیرد که میزان آلاینده ها، امروز به شکل بسیار خطرناکی بالا رفت و باعث شد تا در تمامی ساعات امروز پایتخت پهناورترین کشور آسیایی روز غم انگیزی را سپری کند.
    در شرایطی که به مردم توصیه شده است تا حد امکان از منازل خارج نشوند بازرسان چینی در حال اعزام به اطراف شهر هستند تا مساله تعطیلی کارخانه ها را پیگیری کنند.
    آمارها نشان می دهد که تاکنون 2 هزار و 100 کارخانه آلوده کننده از جمله کارخانه های فولاد، آهن و سیمان در این شهر تعطیل شده است.
    آلودگی غیرقابل تصور هوای امروز پایتخت که با فرو بردن شهر در تاریکی مردم را کاملا غافلگیر کرده، همچنان ادامه دارد و بر اساس اعلام هواشناسی، این شرایط طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت.
    این موضوع باعث شده که در تمامی ساعات امروز خودروها و وسائل نقلیه به هنگام تردد در سطح شهر، چراغهای خود را روشن کنند.
    در این میان بسیاری از مردم کسب و کار خود را تعطیل کرده و کسانی هم که فعالیت های خارج از منزل داشتند تا حد امکان آنها را لغو کرده اند.
    شواهد بدست آمده در پکن نشان می دهد که بسیاری از خانواده های نگران کودکان خود را در این روزها به خارج از شهر منتقل کرده اند و تا زمان بهبود شرایط قصد بازگشت ندارند.
    حتی در این بین گفته می شود که خانواده های متمول شهر پکن تصمیم گرفته اند به دلیل مشکل فزاینده آلودگی هوا، مساله آموزش و پرورش کودک خود را در دیگر شهرهای چین و حتی در یکی از کشورهای خارجی دنبال کنند.
    آلودگی هوا که اصولا در یک شهر به شکل مطلوب باید 25 میکروگرم در هر متر مکعب باشد در پکن به بالاتر از 500 رسیده و برای چندین روز متوالی ادامه پیدا کرده است.
    امروز برخی منابع، این مقدار را بالای 940 میکروگرم در هر متر مکعب اعلام کرده و دلیل عدم اطلاع رقم دقیق از سوی مسوولان ذیربط را کاهش نگرانی مردم عنوان کردند.
    سردردهای شدید، حالت تهوع و بیماری های پوستی از مشکلات شایع این روزهای شهروندان پکن است و شمار زیادی از سالمندان و کودکان به دلیل بیماری ناشی از آلودگی راهی بیمارستان شده اند.
    آلودگی هوا در شهری که 21 میلیون نفر جمعیت دارد و نزدیک به 6 میلیون خودرو در روز در آن تردد می کند، باعث نوعی هراس عمومی شده است.
    این اتفاقات در حالی می افتد که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین دیروز - دوشنبه - در اجلاس تحولات اقلیمی سازمان ملل در پاریس قول داد که تا سال 2020 میلادی این کشور 20 درصد از انرژی مورد نیاز را از سوخت های بدون کربن بدست آورد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم