فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران:

طرح زوج وفرد تاثیر مثبتی برکاهش آلودگی هوا نداشته است

عصر خودرو- عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد تاثیر مثبتی بر کاهش آلودگی هوا نداشته است، گفت:زیر ساخت های اجرای طرح کاهش 'LEZ' در تهران با جدیت دنبال می شود و به احتمال زیاد زمستان امسال اجرایی می شود.

طرح زوج وفرد تاثیر مثبتی برکاهش آلودگی هوا نداشته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، غلامرضا انصاری در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها  اظهار کرد: طرح زوج و فرد در کاهش آلودگی هوا تاثیر چندانی نداشته زیرا سبب افزایش خودرو و خودروهای تک سرنشین ها شده است به این معنا که افراد متمول اقدام به خرید دو خودرو با دو پلاک زوج و فرد کردند که این مساله حجم تردد را در سطح شهر افزایش داد.
    وی افزود: بر این اساس بحثی در معاونت حمل و نقل شهرداری و شورای شهر مطرح شد مبنی بر اینکه طرحی تهیه شود تا خودروها به تناسب میزان آلایندگی و پاک بودن در سطح شهر تردد کنند، یعنی خودروهای هیبریدی، خودروهای دارای استاندارد روز و آنهایی که آلایندگی کمتری دارند اجازه ورود داشته باشند.
    وی با تاکید بر اینکه طرح زوج و فرد موفق نبوده است، گفت: نه تنها تاثیر مثبتی بر کاهش آلودگی هوا نداشته بلکه اثرات منفی بر اقتصاد کشور بر جا گذاشت و تراکم تردد در سطح شهر را افزایش داده است.
    انصاری افزود: در این راستا طرح LEZ یا طرح کاهش پیشنهاد شد تا خودروها بر اساس میزان پاک بودن اجازه تردد داشته باشند که اکنون شهرداری با نهادهای مسوول مانند نیروی انتظامی و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در حال انجام کارهای لازم برای ایجاد بستر اجرای این طرح در سطح شهر است.
    وی ادامه داد: در واقع طرح زوج و فرد یک بحث مقطعی بود و از ابتدا قرار بود در در زمان کوتاهی انجام شود تا طرح های دراز مدت جایگرین شود.
    عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تا زمانی که زیر ساخت های اساسی حمل و نقل عمومی در شهر افزایش نیابد قطعا در زمینه حمل و نقل مشکلاتی خواهیم داشت، گفت: توجه به حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و حمل و نقل پاک از مواردی است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در آینده کمتر شاهد اجرای طرح های مقطعی مانند زوج و فرد باشیم.
    وی افزود: با توجه به اقدامات سازنده دولت در حوزه سوخت مانند توزیع سوخت با استانداردهای یورو 4 و 5به احتمال زیاد این طرح در زمستان امسال اجرایی شود.
    به گفته وی توزیع سوخت استاندارد موجب از بین رفتن بخش زیادی از آلودگی هوا در کلان شهری مانند تهران شده و موجب شد نسبت به چهار تا پنج سال گذشته هوای بهتری تنفس کنیم زیرا تعداد روزهای پاک افزایش یافته است.
    انصاری تاکید کرد: در زمینه کاهش آلودگی هوا در وزارت راه و شهرسازی هم اقداماتی با جدیت دنبال می شود، در حوزه حمل و نقل شهرداری توسعه زیر ساخت ها در دستور کار است به طوری که اکنون توسعه مترو به طور جدی دنبال می شود.
    وی گفت: با قول هایی که دولت داده امیدواریم با همکاری مدیریت شهری بتوانیم احداث خطوط مترو را سالانه به مرز 30 کیلومتر برسانیم ، سال گذشته 17 کیلومتر بود اما در صورت تامین منابع توان ساخت تا 30 کیلومتر در سال را داریم.
    عضو شورای شهر تهران در ادامه به نحوه همکاری شورا با سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و افزود: این دو نهاد همکاری و ارتباط عمیق و سازنده ای دارند، به هر صورت دغدغه ای که محیط زیست دارد دغدغه مردم اعم از سالم سازی و پاکسازی هوا از آلودگی است بنابراین ما هم تقریبا منافع مشترکی را با هم دنبال می کنیم زیرا شورا نماینده مردم است.
    بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها 16 تا 22 آبان ماه با شعار نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه، با حضور بیش از 700 رسانه در 567 غرفه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپا است و همه روزه از ساعت 9 تا 20 پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو