فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو(۹۹)

نگرانی از رونق فروش خودرو!

عصر خودرو- فروش تسهیلاتی خودرو در شرایطی با استقبال عمومی، وارد سومین روز خود شده که گویا برخی از موفقیت نسبی این طرح ناراحت و نگران بوده و با بزرگنمایی مشکلات و نواقص آن، به‌نوعی به‌دنبال دلسرد کردن مشتریان هستند.

نگرانی از رونق فروش خودرو!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، از صبح دوشنبه که فروش خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی در قالب طرح خروج از رکود دولت، به اجرا درآمد، مشتریان استقبال قابل توجهی از طرح موردنظر به عمل آوردند تا خونی تازه در رگ‌های صنعت خودرو کشور به جریان بیفتد. هر چند فروش تسهیلاتی خودرو دارای ابهاماتی بوده و نگرانی‌هایی در مورد سرنوشت خودروسازان پس از اجرای کامل آن وجود دارد، اما نوع ناراحتی و نارضایتی «برخی»، از جنس دیگری است. به‌عبارت بهتر، این دسته از ناراضیان فروش تسهیلاتی خودرو، نه نگران آینده خودروسازان (پس از اتمام طرح موردنظر و مواجه با انبوهی از چک‌هایی که باید پاس شوند) بوده و نه از ایرادات اقتصادی آن گلایه دارند؛ بلکه بیشتر ناراحت موفقیت «طرح خروج از رکود دولت» هستند.


    از طرفی، از آنجا که خودروسازی یکی از ارکان اصلی رشد اقتصادی کشور به شمار می‌رود، ناراضیان فروش تسهیلاتی، نگران این هستند که با احیای تولید خودروسازان (به واسطه افزایش فروش ناشی از تسهیلات 25 میلیون تومانی)، صنعت خودرو دوباره تاثیری مثبت بر این ماجرا گذاشته و سبب بالا رفتن «رشد اقتصادی» شود. بدون شک یکی از نکات مثبت کارنامه دولت، مثبت شدن رشد اقتصادی در سال 93 بود، حال آنکه طی سال جاری،آوار شدن رکود بر سر بازارها و واحدهای تولیدی از جمله «خودرو»، این «رشد» را در خطر انداخت. از همین رو دولت تصمیم گرفت با ارائه بسته خروج از رکود، بازارها و واحدهای تولیدی را دوباره راه بیندازد و در این بین، حسابی ویژه روی خودرو باز کرده است. به اعتقاد کارشناسان، اگر بازار خودرو رونق بگیرد، تیراژ خودروسازان نیز افزایش خواهد یافت و این خبری خوب برای دولت است؛ زیرا می‌تواند دوباره به رشد اقتصادی امیدوار باشد.

     

    رای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو