فونیکسریمکسبهتام

مدیر دبیرخانه مرکزی نشست کلان شهرهای کشور:

بزرگراه نواب، از هم گسیختگی محلی ایجاد کرده است

عصر خودرو- مدیر دبیرخانه مرکزی نشست کلان شهرهای کشور توجه به روح شهری در پروژه‌های عمرانی را یکی از الزامات پروژه‌های کلان شهرها دانست.

بزرگراه نواب، از هم گسیختگی محلی ایجاد کرده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا، دکتر صارمی زاده در دومین جشنواره عمران شهری که با حضور معاونان فنی و عمرانی شهرداری‌های کلان شهرها برگزار شده است با بیان اینکه باید از شهر فضایی در ذهن مدیران شهری وجود داشته باشد تا بر اساس نیازهای ساکنان پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و غیره ایجاد شود، گفت: نباید در مراحل ساخت یک سازه و بنا فقط به نیازهای مادی توجه کرد بلکه باید سازه و ساختمان طوری طراحی شود که روح شهرنشینی نیز داشته باشد.

    وی با بیان اینکه تخت جمشید هنوز در رأس بناهای تاریخی است، گفت: در تخت جمشید نه تنها به روح سازه توجه شده بلکه استانداردهای آن حتی از استانداردهای زمان فعلی نیز بالاتر است.

    وی با انتقاد از بی توجهی برخی سازندگان پروژه‌های عمرانی به روح شهری گفت: یکی از انتقادات بی توجهی به روح شهری است و به عنوان مثال بزرگراه نواب با توجه به تلاش زیاد دست اندرکاران از یک محله عبور کرده و باعث ازهم گسیختگی بافت محلی آن منطقه شده است و ناهمگون است که سعی شده در پروژه‌های بعدی این مسئله جبران شود به گونه‌ای که در بزرگراه امام علی (ع) مشاهده می‌کنید که منحنی‌های زیادی وجود دارد و این مسئله به دلیل توجه به بافت محلی است.

    وی با بیان اینکه شهرها در معرض قضاوت همه شهروندان قرار دارند،‌ گفت: نباید با سیستم هزینه‌ای کارهای عمرانی در شهرها را جلو ببرید و مسئولان بگویند بر اساس اعتباری که می‌دهید کار می‌کنیم و جای سوال است که چرا مصلی تهران بعد از این همه سال می‌ماند و بعد از آن از شهرداری درخواست می‌شود که آنرا بسازد چرا که سیستم کاری آنها نیز سیستم هزینه‌ای است و می‌گویند به اندازه اعتباری که تخصیص می‌دهید کار می‌کنید ولی شهرداری‌ها نمی‌توانند پروژه‌ای را به امید تامین اعتبار رها کنند چرا که در ابتدا نیاز سنجی‌های آن انجام شده است.

    وی با بیان اینکه امیدواریم در برنامه ششم توسعه بحث مدیریت یکپارچه به صورت اساسی حل شود گفت:‌ نمایندگان مجلس نیز به این نکته رسیده‌اند که باید شهر به صورت یکپارچه اداره شود تا مشکلات حل و فصل شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی مسکن مهر را زاغه نشینی می‌نامند گفت: زحمات هفت و هشت ساله را تحت عناوینی همچون زاغه نشینی تعریف می‌کنند و این در حالی است که به مسائل انسانی توجه نشده و ما سازه‌هایی را ایجاد می‌کنیم که فضای بی دفاع شهری ایجاد می‌کند و باید در کلان شهرها که حالا به کارگاه‌های بزرگ عمرانی بدل شده‌اند به عدم ایجاد فضاهای بی دفاع شهری توجه کنیم چرا که بعضا دیده شده با ساخت یک پروژه فضای بی دفاعی ایجاد می شود که آسیب‌های زیادی را به همراه دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط