فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو(۱۵۲)

«بازار سیاه» در کمین خودروهای تسهیلاتی

عصر خودرو- فروش تسهیلاتی خودرو در حالی متوقف شده که بخشی از ثبت‌نام‌کنندگان به‌دلیل واجدشرایط شناخته نشدن (از سوی بانک مرکزی) موفق به تکمیل ثبت‌نام خود نشده‌اند و در این شرایط سایپایی‌ها دو راه پیش‌روی آنها گذاشته‌اند.

«بازار سیاه» در کمین خودروهای تسهیلاتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، آن طور که رضا تقی‌زاده معاون فروش و بازاریابی سایپا در گفت‌وگویی رادیویی عنوان کرد، متقاضیانی که برای دریافت تسهیلات 25 میلیون تومانی، از سوی بانک مرکزی واجدشرایط نشدند، می‌توانند پول خود را دریافت کرده یا سهمیه‌شان را به شخص دیگری واگذار کنند. به گفته وی، متقاضیانی که در پروسه اعتبارسنجی رد شده‌اند (یعنی بانک مرکزی آنها را برای دریافت تسهیلات 25 میلیونی تایید نکرده)، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های سایپا، وجه پرداختی خود به‌عنوان مبلغ پیش پرداخت را پس بگیرند. تقی‌زاده در عین حال تاکید کرده که این افراد می‌توانند شخص دیگری را به جای خود معرفی کرده و سهمیه‌شان را در اختیار دیگری بگذارند. با توجه به گفته‌های معاون فروش سایپا، آنهایی که موفق به عبور از سد اعتبارسنجی نشده‌اند، این امکان را دارند تا سهمیه خود را به شخص دیگری بدهند؛ این در شرایطی است که به گفته کارشناسان امکان دارد، چنین اقدامی زمینه‌ساز ایجاد بازار سیاه شود. کارشناسان تاکید می‌کنند که آزاد بودن واگذاری سهمیه خرید تسهیلاتی خودرو، به نوعی ایجادکننده بازار سیاه در این زمینه است، زیرا به احتمال زیاد سبب می‌شود برخی سهمیه خود را با قیمتی بالاتر به دیگران بفروشند. در این شرایط، کارشناسان معتقدند اگر ثبت‌نام آنهایی که واجد شرایط نبودند، باطل و امکان ثبت‌نام برای دیگران فراهم بیاید، نتیجه بهتری حاصل و خبری هم از بازار سیاه نخواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو