فونیکسریمکسبهتام

خودرو برقی و هیبریدی (۱۵۴)

تامین انرژی خودرو برقی با گرافن

عصر خودرو- شرکت سانولت انرژی اخیرا موفق به ساخت سیستم تولید ذخیره انرژی برای خودروهای برقی شده است. در این فناوری از گرافن استفاده شده است.

تامین انرژی خودرو برقی با گرافن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شرکت سانولت انرژی (SUNVAULT ENERGY IN) و ادیسون پاور (Edison Power) اخیرا اعلام کردند که آنها موفق به ساخت خودرو برقی شدند که با استفاده از ابزاری گرافن انرژی آن تامین می‌شود. این خودرو مجهز به پیل سوختی هیدروژنی گرافنی است.

    روبرت ماری اسمیت مدیر سانولت می‌گوید: «این پیل سوختی با استفاده از واحد تولید هیدروژن می‌تواند نیاز خود را تامین کند. در این خودرو تنها آب به عنوان سوخت ریخته می‌شود.»

    این خودرو که به «Edison Electron One» شهرت یافته محصول جدید شرکت ادیسون موتور بوده و از سه ماهه اول سال 2016 وارد بازار می‌شود. این خودرو هیچ گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌کند در مدت 2 تا 2.2 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می‌رسد. این خودرو در مدت 5 دقیقه شارژ می‌شود.

    ادیسون موتور این خودرو برقی را با سفارش قبلی تولید می‌کند. سرعت بالا و اقتصادی بودن این خودرو به دلیل طراحی منحصر به فرد آن است به طوری که انرژی به هر چهار چرخ این خودرو وارد می‌شود. این خودرو قادر به تولید 1000 فوت‌ پوند (1355 نیوتن متر) گشتاور است که تقریبا دو برابر بیشتر از فراری 488GTB است. همچنین گشتاور این خودرو 30 درصد بیشتر از خودرو P85D شرکت تسلا است.

    این شرکت معتقد است که در حال حاضر صنعت به دنبال ساخت خودروهای برقی با قابلیت شارژ است که این سیستم ذخیره‌سازی جدید می‌تواند این مسیر را هموار کند. این خودرو تمام مزایای خودروهای برقی تولید شده تاکنون را داراست با این تفاوت که زمان شارژ در این خودرو تنها 5 دقیقه است.

    یکی از ویژگی‌های بارز این خودرو ایمن بودن آن است به طوری که هیچ احتمال انفجار یا آتش‌سوزی در مخزن و سیستم سوختی آن نیست در حالی که این مشکل در باتری‌های یون لیتیم رایج است.

    شرکت سانولت، سیستم مقرون به صرفه‌ای برای تولید و ذخیره‌سازی انرژی به کار گرفته است این فناوری برای اولین بار است که استفاده شده و می‌تواند هزینه کار را کاهش داده و کارایی را افزایش دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو