فونیکسریمکسبهتام

از سوی مسئولان راه و شهرسازی در اهر عنوان شد؛

اتمام بزرگراه اهر– تبریز در دهه فجر ۹۵

عصر خودرو- مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، گفت: عملیات احداث بزرگراه اهر – تبریز در دهه فجر سال ۹۵ به‌طور کامل به اتمام خواهد رسید.

اتمام بزرگراه اهر– تبریز در دهه فجر ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جاده اهر – تبریز از حادثه‌خیزترین مسیرهای ارتباطی نه‌تنها در آذربایجان شرقی که حتی در سطح کشور بشمار می‌رود بطوریکه کمتر هفته‌ای در طول سال بدون انتشار اخباری مبنی بر وقوع تصادفات فوتی در این مسیر سپری می‌شود.

    بر همین اساس پروژه ساخت بزرگراه اهر – تبریز در زمان دولت قبل به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهر ماندگار کلید خورد و از آن زمان تاکنون با وعده‌های مختلف در خصوص اتمام و بهره‌برداری کامل روبرو بوده است و به‌نوعی این قصه پرتکرار به موضوعی عادی برای مردم منطقه و هم‌وطنانی تبدیل‌شده که همواره از تردد در این مسیر و بروز حوادث جاده‌ای هراس دارند.

    با تمام این فراز و نشیب‌ها اکنون نیز خبرها و وعده‌ها حاکی از بهره‌برداری کامل بزرگراه اهر - تبریز در اواخر سال آینده است، موضوعی که در بازدید مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از روند اجرای عملیات این بزرگراه مطرح‌شده و البته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر نیز در حاشیه این بازدید و در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح وضعیت راه‌های ارتباطی این شهرستان با توجه به بارش‌های چند روز گذشته پرداخته است.

    بزرگراه اهر– تبریز دهه فجر 95 به اتمام می‌رسد

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ظهر چهارشنبه در بازدید از روند احداث بزرگراه اهر –  تبریز اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همچنین پیگیری‌های سوی مسئولان استانی و حساسیت وزارتخانه، شاهد اتمام و بهره‌برداری بزرگراه اهر –  تبریز در دهه فجر سال آینده خواهیم بود.

    توحید اخلاقی در ادامه افزود: قطعه اول بزرگراه اهر –  تبریز با آسفالت و خط‌کشی از سمت اهر به تبریز تا گردنه گوی جه بل و از قطعه سوم نیز به طول 9 کیلومتر از سمت تبریز به اهر به زیر بار ترافیک رفته است و عملیات ساخت مابقی قطعه سوم و همچنین قطعه دوم با به‌کارگیری چهار پیمانکار و ماشین‌آلات موردنیاز در حال انجام است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان بابیان اینکه تاکنون برای بزرگراه اهر –  تبریز 400 میلیارد ریال هزینه شده، تصریح کرد: برای اتمام کامل این بزرگراه اعم از تملک اراضی و پرداخت مطالبات پیمانکاران و اجرای عملیات احداث، یک هزار و 500 میلیارد ریال نیاز است که در سفر رئیس‌جمهوری 900 میلیارد ریال مصوب شده و امیدواریم با تخصیص کامل آن در دهه فجر سال 95 شاهد اتمام و بهره‌برداری کامل بزرگراه اهر –  تبریز باشیم.

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر نیز در گفتگو با مهر ضمن تأکید بر اینکه باوجود بارش برف تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان باز بوده و از ترافیک روانی برخوردار است، گفت: اکیپ‌های 50 نفر راهداری در حال برف‌روبی جاده‌های بین‌شهری و راه‌های روستایی شهرستان اهر هستند.

    علی سلطانی ضمن تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی شهرستان اهر، بیان داشت: بارش برف از نیمه‌های شب در شهرستان اهر آغازشده و همچنان ادامه دارد و با توجه به تداوم این وضعیت جوی، محورهای جاده‌ای اهر در حال پاک‌سازی است.

    وی با اشاره به اینکه تردد خودروها در جاده‌های اهر – تبریز، اهر – مشکین‌شهر، اهر – ورزقان، اهر – هوراند و کلیبر روان است، افزود: 50 نفر مأموران راهدار شهرستان اهر از بامداد شب گذشته به‌طور مستمر در قالب هفت اکیپ با ماشین‌آلات مشغول به برف‌روبی جاده‌های بین‌شهری و راه‌های روستایی هستند.

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر همچنین گفت: بعد از شروع بارش برف بیش از 200 تن نمک مخلوط با ماسه در پنج محور شهرستان اهر و هوراند که تحت حوزه استحفاظی این شهرستان قرارگرفته توسط راهداران راه و شهرسازی نمک‌پاشی شده است.

    سلطانی با تأکید بر رعایت قوانین و حرکت با سرعت مطمئنه در مسیر خود از سوی رانندگان تصریح کرد: مسافران ضمن تردد در جاده‌ها از توصیه‌های ایمنی راهداران در فصل زمستان استفاده کنند و با توجه به اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا، یخبندان جاده‌ها و برف و کولاک، اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌های شهرستان اهر و به همراه داشتن لوازم زمستانی به‌ویژه زنجیر چرخ ضروری است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط