فونیکسریمکسبهتام

رشد تقاضای خودرو در پایان امسال

پیش‌بینی بازار شب عید خودرو

عصر خودرو- گرچه قرار بود تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو شش ماهه باشد، اما استقبال از این طرح باعث شد تا شش روزه، مشتری برای خودروهای انباری پیدا شده و با توجه به کاهش تولید در شرکت‌های خود نگرانی برای تامین خودرو بازار شب عید بیش از پیش شود.

پیش‌بینی بازار شب عید خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از اقتصادنیوز، با خالی شدن انبار خودروها،‌ نه تنها عده زیادی از متقاضیان وام 25 میلیون تومانی پشت درهای بسته از ثبت‌نام جا ماندند،‌ بلکه برخی دیگر نگران بازار خودرو پایان سال شدند و بازار سختی را برای پایان امسال پیش‌بینی کرده‌اند. 


    شب عید هرسال، میزان تقاضای خرید خودرو همچون سایر کالاها افزایش می‌یابد، از این رو برخی پیش‌بینی کرده‌اند که بازار خودرو در پایان امسال نیز بازار سختی خواهد داشت، یک بار مشتری هست و کالا نیست و بار دیگر کالا در انبارها وجود دارد و گفته می‌شود قدرت خریدی وجود ندارد. 

    به گفته رئیس انجمن لیزینگ ایران بازار خودرو شب عید امسال، صد در صد بازار سختی خواهد بود.

    محمد کاظم به اقتصادنیوز گفت که به طور معمول سه ماه پایانی هرسال بنگاه‌های اقتصادی با هزینه‌های بالایی مواجه می‌شوند، از این رو شرایط مالی سخت‌تری نسبت به سایر ماه‌های سال تجربه می‌کنند.

    وی افزود: حال اگر طرح تسهیلات خرید خودرو تا شب عید نیز ادامه داشت، قطعا خودرو سازان به دنبال فروش اعتباری و تامین منابع در ماه‌های آتی با مشکل وصول مطالبات همراه می‌شدند.

    به گفته کاظم، از این رو با توجه به استقبال متقاضیان از طرح تسهیلات خودرو که حجم زیادی خودرو به فروش رفته است، مشکل بازار شب عید امسال حادتر می‌شود.

    وی تاکید کرد، اگر خودروسازان نجنبند و تولیدات خود را به تولید جهانی نرسانند و بازار جهانی در این زمینه ایجاد نکنند، تولید خودرو در کشور به جز مصیبت چیزی نخواهد داشت.

    یک فعال و کارشناس بازار خودرو نیز در این باره به اقتصادنیوز گفت:امسال، شب عیدی سختی در انتظار متقاضیان خودرو است.

    به گفته این کارشناس خودرو شب عید امسال، بازار سختی در انتظار خودرو است، چرا که تولید به شدت کاهش یافته است و باید خودروساز تا آن زمان تولیداتی انجام دهد. اما با توجه به اینکه تامین قطعات و اقلام خودروسازی باید به صورت نقد پرداخت شود، تولید کاهش می‌یابد و فرآیند تولید با مشکلاتی همراه می‌شود.

    وی افزود: ادامه فرآیند فروش اقساطی خودرو از سوی خودروسازان بعید به نظر می‌رسد، زیرا هنگامی‌ که خودروساز نقدینگی نداشته باشد، خودروسازی به صرفه نیست.

    این کارشناس بااشاره به اینکه با فروش تعداد زیادی خودرو در شش روز متوالی بازار خودروهای دست دوم نیز رونق می‌گیرد، اظهار کرد: با طرح اجرا شده، بازار خودرو بهینه می‌شود به گونه‌ای که بازار خودرو تا پایان سال شاهد رونق خرید و فروش خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو