فونیکسریمکسبهتام

فعالان بخش خصوصی مطرح کردند

ارتقای کیفیت، با مدیریت هزینه تولید

عصر خودرو- حضور شرکت‌های قطعه‌سازی ایران در کنار تولیدکنندگان خارجی در نمایشگاه‌هایی همچون دهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو فرصت بسیار مناسبی برای نمایش توانمندی‌های تولیدکنندگان ایرانی فراهم کرد.

ارتقای کیفیت، با مدیریت هزینه تولید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صمت ، اما نمایشگاه سال‌جاری تفاوت‌هایی با 9 دوره قبلی خود داشته که اشتیاق بالای همکاری تولیدکنندگان ایرانی و خارجی نمونه بارز این تفاوت بود، به طوری که فعالان صنعت قطعه کشورهای مختلف خارجی وارد مذاکره با تولیدات شرکت‌های داخلی شدند. در این بین و بر اساس گفته تمامی فعالان صنعت قطعه، برقراری همکاری‌های گسترده با کشورهای خارجی در شرایطی که این ارتباطات تسهیل شده، بسترهای لازم را برای رشد و پیشرفت شرکت‌های قطعه‌سازی فراهم می‌کند. به عبارتی، باز شدن درهای کشور به روی شرکت‌های معتبر قطعه‌سازی خارجی، فرصت بسیار مناسبی برای افزایش کیفی قطعات تولیدی با استفاده از ماشین‌آلات جدید و به روز ساخت قطعات خودرو است که به طور قطع در صورت فراهم شدن این امکانات زمینه برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده در افق 1404 صنعت خودرو کشورمان محقق خواهد شد.


    ضرورت بهره‌گیری از ماشین‌آلات جدید
    امیر میرقاسمی، مدیر فروش گروه صنعتی نوین‌سازان در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو به فعالیت‌های این گروه صنعتی اشاره کرد گفت: شرکت نوین‌سازان تولیدکننده دستگاه‌های جوش مقاومتی است و موفق به بومی‌سازی کامل و تولید فناوری جوش مقاومتی به عنوان یکی از فناوری‌های محوری در تولید خودرو شده است، به طوری که شرکت‌های گروه صنعتی نوین‌سازان در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات و خطوط تولید و همچنین در زمینه تامین قطعات یدکی و مصرفی فعال هستند. به گفته میرقاسمی، مشکلات نقدینگی که شرکت‌های قطعه‌سازی با آن مواجه هستند، فرآیند تولید را نیز با مشکل مواجه کرده، به گونه‌ای که شرکت نوین‌سازان که در مرحله پشتیبانی تولید است از این تاثیرات بی‌بهره نیست. از این‌رو باید به منظور رفع تمامی این مشکلات در شرکت‌های قطعه‌سازی چاره‌ای اندیشیده شود تا فرآیند ساخت و تولید همچنان در این شرکت‌ها جریان داشته باشد و شاهد تحولاتی مثبت در بخش قطعه‌سازی در دوران پساتحریم باشیم. مدیر فروش گروه صنعتی نوین‌سازان اظهار کرد: سال‌های تحریم فشارهای زیادی را به تولیدکنندگان وارد کرد اما خوشبختانه قطعه‌سازان در سال‌های تحریم، با وجود تمام مشکلاتی که با آن مواجه شدند تمامی تلاش خود را برای تولید قطعات با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام دادند و توانمندی‌های خود را به اثبات رساندند.
    وی ادامه داد: نکته قابل‌توجه برای موفقیت در فرآیند تولید این است که مدیران و کارشناسان باید هزینه‌های تولید را به درستی مدیریت کنند، یعنی باید نگاه درستی داشته باشند و آگاه باشند که در کدام بخش به منظور افزایش کیفیت قطعات تولیدی هزینه کرده و در کدام بخش هزینه‌ها را ذخیره کنند. البته ناگفته نماند که خودروسازان نیز باید در قراردادهای خود با شرکت‌های قطعه‌سازی هزینه‌های افزایش کیفیت قطعات را درنظر داشته باشند و آنها را به قطعه‌سازان پرداخت کنند. میرقاسمی به اهمیت بهره‌گیری از ماشین‌آلات جدید در شرکت‌های قطعه‌سازی اشاره کرد و افزود: استفاده از ماشین‌آلات جدید و به‌روز در شرکت‌های قطعه‌سازی درصد ضایعات را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.  این درحالی است که وجود ماشین‌آلات فرسوده و قدیمی درصد ضایعات را افزایش داده و هزینه‌ها نیز به دنبال آن افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین استفاده از ماشین‌آلات جدید تاثیر زیادی بر افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های تولیدی خواهد گذاشت. وی گفت: فضای پساتحریم و گشوده شدن فضای سیاسی کشور فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان قطعات خودرو است تا با مشارکت شرکت‌های خارجی به موفقیت‌های چشمگیری در تولید قطعات جدید دست پیدا کنند و صادرات قطعه به کشورهای خارجی نیز رونق پیدا کند. به اعتقاد مدیر فروش گروه صنعتی نوین‌سازان، فعالیت‌های تولیدی در دنیا قیمت‌گذاری دستوری را نمی‌پذیرد و تعیین قیمت از سوی شورای رقابت، اقدامی منطقی نیست بلکه قیمت‌گذاری باید به وسیله نظام عرضه و تقاضا تعیین شود. میرقاسمی اظهار کرد: صنعت خودرو به عنوان لکوموتیو سایر صنایع نقش زیادی در توسعه و پیشرفت کشور دارد و درصورتی که از این صنعت به درستی حمایت شود، کیفیت تولیدات افزایش پیدا خواهد کرد و شاهد رشد صنعت قطعه‌سازی خواهیم بود.


    ارتباط با کشورهای خارجی برای تولید قطعات جدید
    علی یوسفی، یکی از کارمندان واحد فروش شرکت کروز نیز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو  به فعالیت‌های شرکت کروز اشاره کرد و ادامه داد: شرکت کروز با بیش از 40 سال تجربه تولید از 11 هزار نیروی انسانی برخوردار است و بیش از هزار و 700 قطعه تولید می‌کند و تمامی ماشین‌آلات ساخت قطعات نیز از کشورهای اروپایی وارد می‌شود که در این زمینه سرمایه‌گذاری زیادی انجام شده است. وی گفت: قبل از وجود تحریم‌های اقتصادی در کشور، شرکت کروز قطعات زیادی را به کشورهای خارجی صادر می‌کرد اما در سال‌های تحریم از میزان صادرات کاسته شد که امید است در شرایطی که فضای سیاسی کشور گشوده شده تا زمان لغو کامل تحریم‌های اقتصادی، شاهد افزایش میزان صادرات قطعات تولیدی باشیم. یوسفی با تاکید بر رفع مشکلات نقدینگی قطعه‌سازان افزود: به منظور تداوم تولید، نقدینگی باید در شرکت‌های قطعه‌سازی جریان داشته باشد و برای برطرف شدن این مشکلات باید تدابیری از سوی مسئولان اندیشیده شود زیرا دوران کنونی تا لغو کامل تحریم‌های اقتصادی در ایران، شرایط خوبی به منظور ارتباط با کشورهای خارجی و قرارداد با این شرکت‌ها به منظور همکاری‌های گسترده‌تر برای تولید قطعات جدید به شمار می‌آید. امید نوری، مدیر مهندسی شرکت مگاموتور نیز در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرودر  به برنامه‌های شرکت مگاموتور در دوران پساتحریم اشاره کرد. به گفته امید نوری، شرکت مگاموتور در گذشته با کشور کره و ژاپن کار کرده و از برنامه‌های این شرکت در فضای پساتحریم همکاری با یک شرکت معتبر آلمانی در زمینه توسعه محصول و انتقال دانش فنی ساخت موتور خودرو است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو