فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران:

فروش اقساطی مشکل بازار خودرو را حل نخواهد کرد

عصر خودرو- اگر دولت سرمایه کلان هزینه شده در طرح فروش اقساطی خودرو را هزینه اصلاح ناوگان حمل و نقل عمومی می کرد منفعت بیشتری برای خود و جامعه ایجاد می‌کرد.

فروش اقساطی مشکل بازار خودرو را حل نخواهد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی - دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به طرح دولت برای فروش اقساطی خودرو، با بیان مطلب بالا افزود: صنعت خودروسازی به مثابه لکوموتیو اقتصاد ایران به حساب می آید و هر نوع ایجاد ارزش افزوده ای در این صنعت 2.29 ارزش اضافی درصنایع پیشینی ایجاد می کند.

    وی با اشاره به اینکه بدون شک رونق گرفتن بازار خودروسازی می تواند بخش عمده ای از دیگر صنایع کشور را نیز دچار تحول مثبت کند، یادآور شد: با این حال به نظر می رسد اگر دولت این سرمایه کلان را هزینه اصلاح ناوگان حمل و نقل عمومی می کرد توجیه بیشتری برای این کار وجود داشت.

    طباطبایی با تاکید بر اینکه بند 3-8 ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست نیز بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید دارد، یادآور شد: آمارها نشان می دهد بیش از 70 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای ما دچار فرسودگی هستند و در سطح کلان شهرها نیز وضعیت حمل و نقل عمومی مناسب نیست.

    وی با بیان اینکه قریب به 70 درصد از آلودگی هوا در کلان شهرها مربوط به وسایل نقلیه است، یادآور شد: علاوه بر مساله آلودگی هوا ترافیک در کلان شهرها در پی این سیاست نیز تشدید خواهد شد.

    مدرس دانشگاه خوارزمی راه حل اصلی رونق گرفتن بازار خودرو را بهبود کیفیت خودروهای تولید داخل دانست و یادآور شد: شاید این سیاست به طور مقطعی بتواند پارکینگ های خودروسازان را تخلیه کند اما مطمئنا در بلند مدت چالش اصلی سرجای خود باقی است و نارضایتی ها همچنان استمرار پیدا می کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو