فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

نگران آلودگی خودروهای جدید نیستیم

واکنش به وام خودرو

عصر خودرو- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: ۱۱۰ هزار خودروی جدید به دلیل کسب استانداردهای یورو۴ آلودگی خاصی ایجاد نمی‌کنند.

نگران آلودگی خودروهای جدید نیستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، معصومه ابتکار  با موضوع وام 25 میلیونی خودرو و تاثیر آن در ترافیک و آلودگی هوا گفت: این وام با هدف ایجاد رونق در حوزه خودرو داده شده است.

    وی با اشاره به انتقاد اقبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران در صحن علنی شورا مبنی بر اینکه تمام خودروهای فروخته‌شده در کلانشهرها تردد می‌کنند و موجب افزایش آلودگی می‌شوند، تصمیم بانک مرکزی در این خصوص جامع‌نگر نبوده است، افزود: اگر خودروهایی که تولید می شود استانداردهای لازم را نداشته باشد، و آلایندگی بالایی داشته باشند، این ادعا درست است، اما از ابتدای سال 91 تمامی خودروهای ساخت داخل باید استاندارد یورو 4 و خودروهای وارداتی استاندارد یورو 5 را اخذ کنند.

    ابتکار ادامه داد: به عبارت دیگر همه خوردوهای پلاک شده داخلی استاندارد یورو 4 را دارا هستند.

    وی گفت: همچنین سازمان حفاظت محیط زیست هم به طور ادواری از همه خطوط تولید خودرو بازرسی می کند؛ این بازرسی ها در همه ابعاد اجرای استاندارد یورو4 است و هر کجا با استاندارد لازم منطبق نباشد، شماره گیری خودرو ممنوع می شود.

    معاون رئیس جمهوری ادامه داد: با توجه به گزارش های متعددی که به ما می رسد و بازرسی های مستمر، اطمینان ما نسبت به استاندارد یورو 4 صد در صدی است.

    وی افزود: بنزین هم هر سه ماه یک بار بازرسی می شود و بنزین داخلی هم باید استانداردهای یورو 4 را دارا باشد.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در واقع با بازرسی های مستمر و تاکید بر استانداردهای لازم، باید گفت این خودروها حداقل آلایندگی را خواهند داشت.

    ابتکار در پاسخ به این سئوال که آیا بهتر نیست دولت برای خروج از رکود، بر روی وسایل نقلیه عمومی تمرکز کند، گفت: این دو مسئله مغایرتی با هم ندارند. در شرایط رکودی که برای خودروسازان پیش آمده، به نظرم عدم تخصیص چنین وامی منطقی نبود.

    وی ادامه داد: مهم این است که ما سه موضوع مهم نظارت، خروج خودروهای فرسوده و توسعه حمل و نقل عمومی را در کنار هم داشته باشیم.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: نکته بسیار مهم همراهی دولت یازدهم و ورود جدی دولت در بحث محیط زیست است.

    ابتکار در پایان با اشاره به وضعیت مناسب هوای تهران گفت: با اجرای استانداردهای یورو 4 برای خودروها و یورو 3 برای موتورسیکلت ها وضعیت هوای تهران نسبت به سال 91 تا 93 بسیار بهتر شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو