فونیکسریمکسبهتام

صدور روادید اتباع خارجه در کشور مبدا

اختصاص پارکینگ برای خودرو‌ زائران

عصر خودرو- فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه اتباع خارجه باید با روادید معتبر از مرزها عبور کنند گفت: مسئولان محترم پایانه نیز مشخص کرده‌اند تکلیف اتباع خارجه را هم کشور عراق اعلام کرده است که باید ویزا در کشور مبدأ اخذ شود.

اختصاص پارکینگ برای خودرو‌ زائران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، حسین اشتری امروز پس از بازدید از تردد زائران اربعین از مرز بین‌المللی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به حمدالله تردد زائران اباعبدالله الحسین(ع) از مرز شلمچه به خوبی صورت می‌گیرد و عبور روان و آسانی را در بازدید امروز مشاهده کردیم.

    فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: مردم عزیز همکاری خوبی را با نیروی انتظامی داشته‌اند و درخواست ما از زائران این است که با گذرنامه‌ها و روادید معتبر به مرزها مراجعه کنند. همچنین زائران روادید را از مبدأ اخذ کنند.

    اشتری افزود: شرکت‌هایی که سازمان حج، وزارت امور خارجه و کنسولگری عراق پیش از این آنها را معرفی کرده است، صلاحیت صدور روادید را دارند و از مردم تقاضا می‌شود از این اماکن معتبر نسبت به صدور روادید اقدام کنند.

    وی تأکید کرد: زائران در مراجعه به مرزها حتماً مدارک مورد نظر را همراه خود داشته باشند که در مرز توقفی به وجود نیاید تا به سهولت و سلامتی از مرز خارج شوند و به زیارت اربعین برسند.

    فرمانده ناجا عنوان کرد: اتباع خارجه باید با روادید معتبر از مرزها عبور کنند، مسئولان محترم پایانه نیز مشخص کرده‌اند تکلیف اتباع خارجه را کشور عراق هم اعلام کرده که باید ویزا در کشور مبدأ اخذ شود.

    اشتری اظهار کرد: البته رایزنی‌هایی با مسئولان مرتبط در کشور عراق انجام شده و مسئولان وزارت کشور و وزارت امورخارجه عراق مساعدت‌هایی را در این زمینه انجام داده‌اند که امیدواریم بخشی از مشکلات اتباع خارجه در هنگام خروج حل شود.

    وی با اشاره به نقش پلیس در ایجاد نظم و کنترل راه‌های منتهی به مرز بیان کرد: باب برنامه‌ریزی از قبل انجام شده است و از شهرهایی که زائران به حرکت درمی‌آیند تا رسیدن به مقصد، پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی حضور دارند و با راهنمایی خود هرگونه کمکی را در این خصوص انجام می‌دهند و از مردم تقاضا می‌شود با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

    اشتری در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون مشکل خاصی در این خصوص وجود نداشته و آن دسته از زائرانی که با خودروی شخصی به مرز مراجعه می‌کنند، حتماً توصیه می‌شود رعایت مسائل راهنمایی و رانندگی را کرده و در مکان‌هایی که از قبل مشخص شده، خودروهای خود را پارک کنند و در خصوص کاروان‌های دسته‌جمعی نیز مسیرها و پارک خودرو نیز مشخص شده است.

    صبح امروز فرمانده نیروی انتظامی کل کشور از پایانه مرزی شلمچه و شرایط تردد زائران بازدید کرد، قرار بود پس از این بازدید، وی در یک نشست خبری پاسخگوی سؤالات خبرنگاران باشد که بنا به دلایلی نامعلوم، این نشست خبری لغو شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط