فونیکسریمکسبهتام

امکان خروج زائران خارجی از مرز مهران وجود ندارد

عصر خودرو- جانشین نیروی انتظامی گفت: به‌هیچ‌وجه امکان خروج زائران خارجی از مرز مهران وجود ندارد. همچنین زائران برای خروج از مهران، شلمچه و چزابه برای ورود به عراق فقط با داشتن گذرنامه می توانند عبور کنند.

امکان خروج زائران خارجی از مرز مهران وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار اسکندر مؤمنی درباره امکان خروج زائران خارجی از مرز مهران، گفت: از مرز مهران خروجی برای زائران خارجی نداریم و پیش‌بینی‌شده که زوار خارجی، تنها از مرزهای خوزستان خارج شوند.

    او بابیان اینکه ارائه تسهیلات از سوی همه دستگاه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است، افزود: با توجه به اینکه بیش از نیمی از زائران از مرز مهران تردد می‌کنند، حجم ترافیک در این مرز بالا است و تلاش شده که تسهیلات نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

    جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد: در حال حاضر تعدادی از زائران که گمان می‌کردند امکان خروج از مرز بدون گذرنامه و ویزا وجود دارد، به شهرهای مجاور هدایت شدند تا نسبت به اخذ گذرنامه و ویزا اقدام کنند.

    تردد در مرز مهران روان است

    جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: زائران برای خروج از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه برای ورود به عراق فقط با داشتن گذرنامه و روادید می‌توانند عبور کنند.

    سردار اسکندر مؤمنی در حین بازدید از پایانه مرزی مهران گفت: همراه داشتن گذرنامه و روادید شرط اصلی برای خروج از کشور است و این شرط کنار گذاشته نمی‌شود و تردد در مرزهای کشور و بویژه مرز مهران روان است.

    او بابیان اینکه با توجه به حجم بالای زائران در مرز مهران، با اتخاذ تدابیر مناسب خروج از مرز به سهولت و کمترین معطلی انجام می‌شود، افزود: بیش از 50 درصد زائران اربعین از مهران تردد می‌کنند.

    رانندگان جاده ایلام - مهران از شتاب پرهیز کنند

    سردار موسوی امیری، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به حجم تردد خودروها در محور ایلام به مهران گفت: از رانندگان و زائران این محور خواهشمندیم با صبر و بدون شتاب رانندگی کنند.

    موسوی امیری گفت: با توجه به افزایش حجم تردد زائران به سمت مرز مهران، ترافیک در همه جاده‌های استان ایلام منتهی به این مرز سنگین است، از رانندگانی که به سمت مرز بین‌المللی مهران درحرکتند خواست با احتیاط و بدون عجله و شتاب رانندگی کنند.

    او بابیان اینکه با وجود حجم تردد در محور ایلام به مهران اما ترافیک روان است، گفت: پلیس راهور در قالب قرارگاه ترافیکی اربعین،سازوکارهای لازم برای افزایش ایمنی و ساماندهی ترددها، سازمان‌دهی پارکینگ‌ها و فراهم کردن امکان انتقال زائران از پارکینگ‌ها به پایانه مرزی مهران را انجام داده است.

    امیری تأکید کرد: از رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی درخواست داریم در صورت خستگی رانندگی نکنند چون ممکن است این عامل باعث افزایش خطر تصادف برای خود و دیگران شود.

    خروج بیش از 1.5 میلیون نفر از مرز تا سه‌شنبه

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، گفت: تاکنون یک میلیون و 455 هزار تن برای سفر به کربلا ویزا گرفته‌اند و تا روز سه شنبه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن از مرز خارج می‌شوند.

    حسین ذوالفقاری روز یکشنبه در دیدار با نماینده آیت الله سیستانی در ایران حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی افزود: سال گذشته عده‌ای از افرادی که وارد عراق می‌شدند و مدارکشان مفقود می‌شد مشکلاتی برای آنها پیش می آمد که سعی شد که این افراد به پلیس مرزی تحویل داده شوند و مشکل آنها در آنجا حل شود.

    او گفت: کنترل گذرنامه‌ها و ویزاها، در مرزها مشکل بود و جایی در ایران و عراق وجود نداشت که کسی به خاطر کنترل گذرنامه و ویزا مشکل پیدا کند؛ عمده افرادی که در مرز معطل شدند و مشکل داشتند به علت این بود که آنها ویزا نگرفته بودند و بدون توجه به هشدارها، به مرز رفته بودند. در این میان امکان دارد که به دلیل برخی از مسایل عده کمی از افراد وارد عراق شوند ولی روال بر اخذ ویزا است و به خاطر رعایت مسایل امنیتی باید آنها با ویزا اقدام کنند.

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: در زمینه امنیتی پایش موکب‌ها نیز انجام شده است و امسال اسکان زائران ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به سال گذشته داشته است. سیاست مقام معظم رهبری و نگاه کلی کشور بر این بود که مراسم اربعین مردمی باشد و ورود مردم به کربلا با ویزا انجام شود و بر میزبانی مردم و دولت عراق تاکید شود.

    او افزود: معظم له تاکید کردند که حتی از عکس ایشان نیز استفاده نشود و حتی نمادهای ایران در عراق برجسته نشود؛ به همین جهت سعی داریم که سال آینده دستگاه‌های ایرانی که خدمت‌رسانی می‌کنند همگی تحت یک لوگو فعالیت کنند و تبلیغ سازمانی انجام نشود. همه باید تحت یک لوای حسینی کار کنند و هیچ تبلیغی شخصی و سازمانی انجام نشود زیرا همه باید خدام حسین(ع) باشیم.

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: برای تاثیرگذاری معنوی بیشتر در جهان اسلام باید تلاش کرد چرا که اربعین ظرفیت منسجم‌سازی جهان اسلام را دارد. در این زمینه فعالیت‌هایی صورت گرفته است که در حوزه امنیتی سعی شد که همه ورود و خروج‌ها به وسیله ویزا انجام شود ولی این امر لوازمی دارد که نخستین آن پاسخ دادن به نیازهای مردم است.

    ذوالفقاری تأکید کرد: یا باید سرعت صدور ویزا بیشتر شود یا اینکه از ماه‌های قبل این کار انجام شود؛ در حوزه امنیتی اعلام شد که مساله امنیت به عهده دولت عراق باشد ولی ایران نیز آمادگی کمک را در هر سطحی دارد. از نظر امداد و پشتیبانی نیز ایران آمادگی کاملی برای حمایت از این مراسم دارد؛ برآوردهای امنیتی بر این بود که داعشی‌ها بیشتر به سمت فعالیت‌های انتحاری پیش بروند که در این زمینه باید کارهای جدی صورت گیرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو