فونیکسریمکسبهتام

یک مقام ایتالیایی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای تولید ۲ میلیون خودرو مشترک ایرانی-ایتالیایی

عصر خودرو- رئیس کمیته بین‌المللی کنفدراسیون صاحبان صنایع ایتالیا از استراتژی این کشور برای تولید ۲ میلیون دستگاه خودرو ایرانی- ایتالیایی خبر داد.

برنامه‌ریزی برای تولید ۲ میلیون خودرو مشترک ایرانی-ایتالیایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، «لیچا ماتیولی» در همایش بزرگ تجاری ایران و ایتالیا در تهران با اشاره به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا گفت: اهمیت ایران در سیستم صنعتی ایتالیا به نحوی است که گمانش سفر رئیس جمهور ایران به این کشور است که البته به خاطر حوادث اخیر تروریستی در فرانسه این سفر لغو شد و امیدواریم به زودی این اتفاق رخ دهد.

    رئیس کمیته بین المللی کنفدراسیون صاحبان صنایع ایتالیا افزود: ایتالیا تصمیم دارد ماموریت تجاری و صنعتی مهمی را در ایران داشته باشد و امکان گسترش تجارت میان دو کشور را بیش از هر زمان دیگری فراهم آورد، این در شرایطی است که تا پیش از تحریم‌ها حجم روابط تجاری به 2 میلیارد یورو صادرات به ایران و 4.7 میلیارد یورو واردات از ایران هم افزایش یافته بود.

    وی ادامه داد: آینده روابط تجاری میان ایران و ایتالیا بسیار روشن است و در حوزه نفت و گاز، اتومبیل و مکانیک، مواد ساختمانی، انرژی‌های تجدیدپذیر و تجهیزات پزشکی آمادگی همکاری وجود دارد.

    ماتیولی خاطرنشان کرد: از مارس 2014 تا مارس 2015 رویه ای برای تولید مشترک خودرو، اتوبوس و کامیون میان رخ داده و استراتژی ما برای آینده تولید 2 میلیون دستگاه خودرو میان ایران و ایتالیا است.

    رئیس کمیته بین‌المللی کنفدراسیون صاحبان صنایع ایتالیا تصریح کرد: تلاش ما این است که در حوزه شرکت‌های کوچک و متناسب به توافق مناسبی با ایران دست یابیم و همزمان با کاهش تحریم‌ها در حوزه بانکی و توسعه فعالیت‌های صنعتی بیش از گذشته فعال شویم.

    وی، روابط بانکی را عنصری استراتژیک برای از سرگیری روابط میان دو کشور دانست و توضیح داد: علاوه بر افزایش میزان تبادلات تجاری، قصد داریم در حوزه کلان، کوچک و متوسط نیز همکاری های خود را گسترش دهیم.

    ماتیولی اضافه کرد: در حوزه نفتی ایتالیا می تواند برای مدرن‌سازی صنعت نفت ایران گام‌های جدی بردارد، ضمن اینکه شرکت‌هایی همچون دنیلی به تازگی 520 میلیون دلار در یزد سرمایه‌گذاری کرده اند.

    رئیس کمیته بین‌المللی کنفدراسیون صاحبان صنایع ایتالیا در پایان گفت: امیدواریم ظرف 5 سال بتوانیم شرایط بسیار مناسبی را پیش روی ایران و ایتالیا فراهم کنیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو