فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۱۴»

کاهش آلاینده‌های هوای پایتخت در روز اربعین

عصر خودرو- سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت: با توجه به اینکه هوای شهر تهران امروز سه شنبه ۱۰ آذرماه در شرایط سالم قرار دارد، پیش بینی می‌شود در روز اربعین با کاهش بیشتر آلایندگی‌های هوا روبرو باشیم.

کاهش آلاینده‌های هوای پایتخت در روز اربعین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا، لیلا نظری با بیان این مطلب افزود: هوای شهر تهران از ابتدای هفته جاری تا روز گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت ولی بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی که با ناپایداری جوی و احتمال بارش باران روبرو خواهیم شد، پایتخت امروز سه شنبه 10 آذرماه در شرایط سالم قرار گرفت.

    وی به کاهش آلایندگی هوای پایتخت در روز اربعین اشاره و تصریح کرد: با تغییر جوی هوای پایتخت و احتمال بارش، تا پایان هفته شاهد کاهش آلایندگی هوا خواهیم بود.

    بنابراعلام سایت تهران سما، براساس اعلام واحد پایش و پژوهش شرکت کنترل کیفیت هوا، پایداری جوی از عوامل تأثیرگذار بر تجمع و ازدیاد آلاینده‌ها در شهرها از جمله تهران است؛ چرا که در شرایط پایدار جوی، هوا نمی‌تواند به صورت افقی (وزش باد) یا قائم حرکت و آلاینده‌ها را پراکنده کند. در چنین شرایطی آلاینده ها در شرایط سکون قرار می‌گیرند و موجب افزایش شاخص کیفیت هوا و آلودگی بیشتر هوای تهران می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط