فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۱۶.۲ درصدی تولید انواع خودرو در هشت‌ماهه

رشد خودرو در آبان هم منفی شد

عصر خودرو- وزارت صنعت با انتشار آمار تولید خودرو اعلام کرد که رشد تولید انواع خودرو سواری، وانت، مینی بوس، اتوبوس و کامیون در آباماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۲ درصد کاهش داشته است.

رشد خودرو در آبان هم منفی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصاد نیوز، بررسی آمار تولید خودرو در هشت ماه گذشته نشان می‌دهد که تا پایان آبانماه در مجموع 604 هزار دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16.2 درصد کاهش نشان می دهد.

    این آمار که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده بیانگر آن است که در هشت ماه گذشته خودروسازان کشور نزدیک به 554 هزار دستگاه انواع خودرو سواری به تولید رسانه‌اند که نشان می‌دهد نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.4 درصد کاهش تولید داشته است.

    بررسی کارنامه دو خودروساز بزرگ کشور نشان می‌دهد که در هشت ماهه امسال ایران خودرو در مجموع نزدیک به 312 هزار دستگاه انواع خودرو به تولید رسانده که نسبت به هشت ماه 93، 19.1 درصد کاهش تولید نشان می‌دهد.

    در همین مدت سایپا 223 هزار دستگاه انواع خودرو به تولید رسانده که با کاهش 16 درصدی تولید روبرو بوده است.

    تولید نقطه به نقطه خودروسازان حاکی از آن است که تولید انواع خودرو در آبانماه امسال 55 هزار دستگاه انواع خودرو به تولید رسیده که نشان دهنده کاهش 42.3 درصدی تولید نقطه به نقطه خودرو در کشور است.

    ایران خودرو در ماه گذشته 27 هزار و سایپا، 21 هزار دستگاه انواع خودرو تولید کرده‌اند که نسبت به آبانماه سال گذشته به ترتیب با کاهش 49 و 35 درصدی تولید انواع خودرو مواجه شده‌اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو