فونیکسریمکسبهتام

هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند

عصر خودرو- جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: آمار ورود زائران از عتبات عالیات از نخستین ساعت روز چهارشنبه تاکنون ۸۵ هزار نفر است که پیش بینی می کنیم این تعداد تا پایان امشب (ساعت ۲۴) به بیش از ۱۴۰ هزار نفر برسد.

هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، حسین کلانتری اظهار کرد: روز سه شنبه (دیروز) نیز 75 هزار زائر از این مرز وارد کشور شدند که در مجموع این دو روز تاکنون بیش از 160 هزار زائر بدون کمترین مشکل از طریق مرز مهران وارد کشورمان شده اند.

    وی با بیان اینکه روند ورود زائران از مرز مهران تا یک هفته آینده ادامه دارد، افزود: براساس پیش بینی ها روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری پیک ورود زائران بازگشتی از عتبات عالیات به مرز مهران است بنابراین از هر نظر برای پذیرش تعداد زیاد زائران در این مرز آمادگی کامل داریم.

    کلانتری با بیان اینکه به اندازه کافی و مورد نیاز اتوبوس برای انتقال زائران به شهرهای مختلف کشور پیش بینی و در پایانه مرزی مهران مستقر شده است، گفت: البته بخش زیادی از زائران با خودروهای شخصی به مهران آمده اند که برای انتقال آنها از پایانه تا پارکینگ ها تمهیدات لازم اندیشیده شده و اتوبوس های شرکت واحد برای این منظور آماده انتقال و جابجایی هستند.

    معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: هم اکنون بار ترافیکی جاده مهران - ایلام بدلیل حجم زیاد ورود زائران از مرز به سمت شهرهای مختلف کشور سنگین است ولی در جاده مهران - ملکشاهی - ایلام شاهد ترافیک روان هستیم.

    وی تاکید کرد: با تدابیر اتخاذ شده از سوی مسئولان ستاد اربعین و قرارگاه ترافیکی اربعین مستقر در مهران، حدود 30 درصد بار ترافیکی جاده مهران - ایلام به جاده مهران - دهلران منتقل شده و زائران ساکن در شهرهای جنوبی کشورمان به تردد در این جاده هدایت می شوند.

    وی از زائران بازگشتی از آیین های اربعین حسینی در کشور عراق خواست بدون عجله و شتاب به کشور برگردند و سفر خود را مدیریت کنند تا در هنگام ورود به کشور با معطلی برای ورود مواجه نشوند.

    جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام به زائران ورودی به کشور توصیه کرد: با توجه به حجم ترافیک در جاده مهران - ایلام یک شب را میهمان مردم و موکب های پذیرایی و اسکان صلواتی مستقر در پایانه مرزی و شهر مهران باشند و سپس به سمت شهرهای خود حرکت کنند تا حجم ترافیک سبک تر شود.

    کلانتری با تقدیر از همکاری و مشارکت گسترده مردم استان ایلام در ایجاد و برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از زائران افزود: امکان اسکان و پذیرایی از زائران در مسیر ترددشان از جاده های استان ایلام در شهرهای دهلران، ملکشاهی، ایوان، ایلام و سرابله به خوبی فراهم است.

    بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پارکینگ های شهر مهران پارک شده و چند هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی، مسافربری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر است.

    بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه برای شرکت در آیین اربعین حسینی وارد کشور عراق شده اند که براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو