فونیکسریمکسبهتام

شمار مراجعه زائران اربعین به پایگاه‌های هلال‌احمر از ۴۰ هزار تن گذشت

عصر خودرو- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با تشریح جزئیات ‌امدادرسانی به زائران حسینی در ۱۱ روز گذشته، گفت: از اول آذر ماه تا ساعت ۹ صبح امروز( ۱۲ آذر)، ۳۳ هزار و ۳۶۳ زائر خدمات امدادی لازم را دریافت کرده‌اند. علاوه بر درمان سرپایی ۹ هزار و ۳۳ زائر، ۷۱ تن نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

شمار مراجعه زائران اربعین به پایگاه‌های هلال‌احمر از ۴۰ هزار تن گذشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، دکترناصر چرخ‌ساز با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای آذر تا ساعت 9 صبح 12 آذر ماه، 42 هزار و 467 زائر به پایگاه‌های ارائه خدمات امدادی هلال‌احمر مراجعه کرده‌اند.

    وی با اشاره به عملیات امداد هوایی در طرح ملی امداد و نجات اربعین از دوم آذر تا کنون، گفت: تا کنون 114 سورتی پرواز انجام شده است و در مجموع 27 مصدوم از استان ایلام به مراکز درمانی منتقل شده‌اند همچنین در این عملیات‌های پروازی 44 نیروی عملیاتی و 5000 کیلوگرم اقلام امدادی نیز جابه جا شده است.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره انجام عملیات جاده‌ای در طرح ملی امداد و نجات اربعین،اظهارکرد: از 4 آذر ماه تاکنون، 36 مورد عملیات جاده‌ای ( ایلام: 27عملیات، خوزستان سه عملیات، اصفهان: یک عملیات، مرکزی: دو عملیات، سمنان: یک عملیات، مازندران یک عملیات و عراق یک عملیات) انجام شده و به 445 حادثه‌دیده خدمات لازم ارائه شده است.

    وی با اشاره به امدادر سانی به 134 تن در این حوادث و ارائه خدمت به 179 مصدوم این حوادث، گفت: بر این اساس 60 مصدوم زمینی و 7 مصدوم نیز هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند علاوه بر آن 17 تن از زائران به شکل سرپایی درمان و عملیات رهاسازی برای 13 تن از مصدومان انجام شد.

    به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، چرخ‌ساز با بیان این که 70 پایگاه و پست ثابت، موقت و سیار درون مرزی در این طرح فعال است، اظهار کرد: بر این اساس در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی 63 دستگاه آمبولانس، 29 دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی، 24 دستگاه خودروی عملیاتی، هفت دستگاه خودروی فرماندهی و ارتباطی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانسی و پنج فروند بالگرد برای ارائه خدمات امدادی به زائران به‌کارگرفته شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو