فونیکسریمکسبهتام

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران:

زائران برای بازگشت عجله نکنند

عصر خودرو- رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران با تاکید بر لزوم حفظ آرامش و صبر، گفت: زائران ایرانی برای بازگشت عجله نکنند.

زائران برای بازگشت عجله نکنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مجتبی عبدالهی ، با بیان این مطلب، درباره تمهیدات شهرداری تهران برای بازگشت زائران ایرانی گفت: شهرداری تهران مسئولیت تردد زائران تا مرزها را بر عهده دارد و تا شهر کوت توسط 1000 دستگاه اتوبوس پوشش داده‌ایم، اما برابر دستور جلسه‌ای که داشتیم، مسئولیت از کوت به بعد بر عهده سپاه قرار داده شد.

    عبدالهی ادامه داد: البته اعلام آمادگی کردیم که در مسیر رسیدن به کربلا می‌توانیم اتوبوس‌ها را تا نجف هم بیاوریم اما این یک هزار اتوبوس نهایتاً هرکدام 50 تا 60 نفر ظرفیت دارند؛ در نتیجه برای برگشت، به زائران ایرانی توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان عجله نکنند و با حفظ آرامش، شکیبایی و تحمل بیشتر به سمت کشور حرکت کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

    وی با اشاره به اینکه معمولاً حوادث در مسیر بازگشت اتفاق می‌افتد، گفت: حوادثی مانند افتادن از کامیون‌هایی که زائران را از کربلا به نجف منتقل می‌کنند در مسیر بازگشت رخ می‌دهد؛ بنابراین مردم ضمن رعایت نکات ایمنی، برای بازگشت به کشور شتاب نکنند.

     با اتمام مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی و آغاز موج گسترده بازگشت زائران، تعداد زیادی کامیون، کار انتقال زائرین را از کربلا به نجف انجام می‌دهند که هیچ امنیتی برای مسافران در این کامیون‌ها وجود ندارد. مسافران گاهی بر روی سقف این کامیون‌ها سوار می‌شوند؛ مسافرانی که برای گریز از ماندن در کنار خیابان‌های کربلا در قسمت بار کامیون‌ها و سقف آنها سوار می‌شوند تا خود را برای بازگشت به کشور به شهر نجف برسانند تا از آنجا از طریق زمینی یا هوایی به کشور بازگردند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو