فونیکسریمکسبهتام

مک‌لارن دُم‌بُلند روباز با قدرتی اهریمنی!

عصر خودرو: مک‌لارن در آخرین روز های سال گذشته، برداشتی هیجان‌انگیز تر از ۶۵۰S کوپه با نام ۶۷۵LT معرفی کرد که با پسوند LT، یاد F۱ GT Longtail سال ۱۹۹۷ را زنده کرد؛ مک‌لارنی کمیاب که با بدنه کاملا کش آمده (هم از جلو و هم از عقب)، آئرودینامیک مخصوص رِیس و نسبت قدرت به وزن به مراتب بهینه ترش به نسبت F۱ های استاندارد، تهدیدی بود برای هر جاده و پیستی.

مک‌لارن دُم‌بُلند روباز با قدرتی اهریمنی!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، استقبال از 675LT آنقدر بالا بوده که مک‌لارن با طراحی و ساخت نسخه Spider یا روباز آن واداشته. تولید 675LT Spider نیز مثل مدل کوپه، به تنها 500 دستگاه محدود شده که هر یک، قیمت پایه 285.450 پوندی خواهند داشت (به پول خودمان، تقریبا 1 میلیارد و 600 میلیون تومان).
درست مثل 675LT که با وجود بدنه ای آئرودینامیک مخصوص رِیس و نسبت قدرت به وزنی بهتر از 650S های استاندارد، تناسبی با پسوند Longtail (LT) یا دُم بُلند ندارد 675LT Spider نیز تنها 38 میلیمتر کشیده تر از 650S Spider استاندارد است که بخش اعظم آن به خاطر براگیر فوق‌العاده پهن زیر پوزه بوده، نه دُم بلندش! باقی این طول بدنه بیشتر هم به بالچه عقب فعالی مربوط می شود که 50 درصد بزرگتر از بالچه عقب 650 است.
جدای از دُم‌بُلند بودن یا نبودن اما 675LT Spider جای دیگری برای بحث باقی نمی گذارد. مک‌لارن برای ارتقاء نسبت قدرت به وزن این نسخه، ابتدا 100 کیلوگرم از وزن آن به نسبت 650S Spider استاندارد کم کرده و سپس، توان نیروگاه V8 3.8 لیتری توئین‌توربو اش را به 675 اسب‌بخار متریک ارتقاء داده که به واحد اسب‌بخار حقیقی، عدد شیطانی 666 را نشان می دهد. بیشینه گشتاور نیز در این نسخه با افزایش 22 واحدی به نسبت 650S استاندارد، به 700 نیوتن متر ارتقاء یافته. با این نسبت بهبود یافته قدرت به وزن (1 اسب‌بخار قدرت در ازای هر 1.9 کیلوگرم وزن)، 675LT Spider تنها 2.9 ثانیه تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت فاصله دارد و می تواند تا 326 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. همچنین برای مانورپذیری بهتر، مهندسین مک‌لارن این نسخه را بر روی فنربندی اسپرتی تر با محور های پهن تر سوار کرده اند.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو